پنالتی گوگل چیست؟ 11 اشتباه مرگبار برای جریمه شدن

با ورود به سال 2023، صاحبان مشاغل و مدیران وب‌سایت ها می‌دانند که رتبه‌بندی گوگل مهم‌تر از هر زمانی است. قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل، برای موفقیت تجارت شما ضروری است. اگر وب سایت شما از سمت گوگل جریمه یا به اصطلاح پنالتی شود علاوه بر کاهش رتبه، ترافیک ارگانیک شما را نیز تا حد زیادی کاهش دهد، بنابراین بر فروش و برندینگ شما تأثیر می‌گذارد.

به یاد داشته باشید، گوگل تبعیض قائل نمی شود. مهم نیست که شرکت شما چقدر بزرگ یا موفق است، اگر قوانین گوگل را رعایت نکنید، ممکن است پنالتی گوگل برای شما اتفاق بیفتد. برای مثال، گوگل حتی Bing Discover را با حذف از نتایج جستجو جریمه کرد.

با پنالتی شدن و از دست دادن ترافیک جستجو، فرصت را به رقیبان خود میدهید. پس این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و از این 11 اشتباه اجتناب کنید که انجام دادن آنها باعث پنالتی شدن سایت و کاهش رتبه جستجوی شما می شود.

جلوگیری از پنالتی گوگل

1. لینک نخرید

خرید لینک تقریبا همیشه جریمه گوگل را به همراه دارد. اگر گرفتار شدید، از غول موتور جستجو انتظار بخشش نداشته باشید. مطمئناً، شرکت‌هایی که لینک‌ها را می‌فروشند، ممکن است تبلیغات پر زرق و برقی داشته باشند، اما به آن اعتماد نکنید. اگر لینک های پولی بخرید، در نهایت گرفتار خواهید شد.

 

2. کیورد استافینگ

هر متخصص سئو به شما خواهد گفت که پر کردن کلمات کلیدی (کیورد استافینگ) یکی از بزرگترین اشتباهات این روزها است. گوگل بیش از یک دهه است که به طور فعال علیه وب سایت هایی که بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده میکنند، مخالف بوده است. با این حال، به‌روزرسانی الگوریتم BERT گوگل ثابت کرده است که این غول موتور جستجو اکنون می‌تواند محتوا را  حتی بهتر از یک انسان درک کند. با نوشتن مطالب به طور طبیعی، مشابه آنچه در زندگی واقعی صحبت می کنید، از پنالتی گوگل جلوگیری کنید و استفاده از کلمه کلیدی خود را در حدود 0.5 تا 1 درصد نگه دارید.

 

3. داشتن محتوای ضعیف

همانطور که در بالا ذکر شد، الگوریتم برت اکنون می‌تواند محتوای سایت را شبیه به انسان یا بهتر از آن درک کند. این به‌روزرسانی هنوز همه وب‌سایت‌ها را تحت تأثیر قرار نداده است، اما به زودی همه وب سایت ها را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین، استفاده از محتوای ضعیف و کوتاه در وب سایت شما می تواند منجر به جریمه هایی برای سایت شما شود. یک راه عالی برای جلوگیری از این امر، حفظ یک وبلاگ مرتبط با کسب و کارتان با محتوای خوب و عمیق است.

 

4. محتوای تکراری یا نقض کپی رایت

گوگل به شدت با محتوای تکراری مخالف است و به طور جدی با آن مقابله میکند. پس دو مورد را باید جدی بگیرید. اول، صفحاتی که حاوی محتوای یکسان در چندین صفحه هستند محتوای تکراری و کپی محسوب میشوند. دوم، سایت شما ممکن است به دلیل محتوایی که از وب سایت دیگری کپی/پیست شده است، جریمه شود.

 

5. تبلیغات بیش از حد

دقیقاً به همین دلیل است که گوگل الگوریتم Page Layout را که برای علامت گذاری صفحات و وب‌سایت‌هایی که بیش از حد از تبلیغات استفاده میکنند و بازدیدکنندگان را ناامید می‌کنند معرفی کرد. هدف از اینکار این بود که کاربران اطلاعاتی را که واقعاً به دنبال آن هستند به دست آورند. به عبارت ساده، این بدان معناست که گوگل صفحاتی را که تبلیغات بیش از حد در بالای صفحات خود دارند جریمه می‌کند.

 

6. هرگز محتوا را پنهان نکنید

گوگل به طور پیش فرض بر شفافیت تمرکز دارد. جای تعجب نیست که ربات های گوگل دوست ندارند محتوایی را برای “فریب دادن” آنها برای رتبه بندی سایت خود پنهان کنید. بسیاری از افراد کارهایی مانند مطابقت متن خود با رنگ پس زمینه صفحه انجام می دهند. این افراد ممکن است فکر کنند این کار به رتبه بندی آنها کمک می کند اما بدون شک منجر به پنالتی گوگل می شود. تا جایی که می توانید با گوگل شفاف باشید.

 

7. نشان دهید که وب سایت شما قابل اعتماد و قانونی است

گوگل می خواهد بهترین تجربه را برای افرادی که از آن به عنوان موتور جستجوی پیشفرض خود استفاده می کنند، ارائه دهد. این موتور جستجوی غول‌پیکر می‌خواهد اطمینان حاصل کند که جستجوگران تجربه‌ای عالی دارند. گوگل میخواهد اطمینان حاصل کند که فهرست‌هایش با آنچه جستجوگران به دنبال آن هستند مرتبط است. بنابراین، گوگل تمایل دارد وب سایت هایی را در نتایج نمایش دهد که توانسته اند اعتماد مشتریان را بدست بیاورند و محتوای باکیفیت دارند.

 

8. URL برای انسان ها بنویسید نه موتورهای جستجو

اگر می خواهید از پنالتی شدن سایت یا صفحات خاص خود جلوگیری کنید، URL های واضح، مختصر و نوشتاری برای کاربر ایجاد کنید. در حالی که گنجاندن کلمات کلیدی یا عبارات خاص اشکالی ندارد، URL شما باید با محتوا مطابقت داشته باشد و صرفا برای جذب ترافیک و رتبه بندی موتورهای جستجو نوشته نشود.

 

9. هک شدن وب سایت

هک کردن یک مسئله نگران کننده برای یک وب سایت است. وقتی ربات‌های گوگل متوجه می‌شوند که یک سایت هک شده است، یک اعلان در کنار نتایج جستجو با عنوان «این سایت هک شده است» نشان میدهند، که ممکن است جریمه‌ای مانند از دست دادن رتبه‌بندی جستجوی شما را در پی داشته باشد!

 

10. به هر سایتی لینک ندهید!

به سایت‌ها و کسب‌وکارهای که معتبر هستند لینک بدهید. اگر به سایت های ضعیف و اسپم لینک بدهید اعتبار سایت خودتان زیر سوال میرود. علاوه بر این ممکن است وب سایت شما بخاطر همین لینک ها جریمه شود.

 

11. از Anchor Text بیش از حد استفاده نکنید

استفاده بیش از حد از انکرتکست یا عدم توزیع صحیح آن می تواند باعث از دست رفتن شما شود. استفاده بیش از حد از انکرتکست یکی از رایج ترین مواردی است که گوگل برای آن جریمه درنظر گرفته است. به زبان ساده، Anchor Text همان متنی است که می توانید روی آن کلیک کنید تا به صفحه یا وب سایت دیگری منتقل شوید.

 

چگونه متوجه شویم که سایت از قبل جریمه شده است یا نه؟

گوگل از الگوریتم‌های متعددی استفاده می‌کند تا وب‌سایت‌ها و صفحاتی را که مستلزم صدور جریمه هستند، شناسایی کند. شما یا مدیر وب سایت شما باید مرتباً بررسی کنید که آیا قبلاً جریمه شده اید یا خیر. فرآیند بررسی کار راحتی است. ابتدا وارد Google Search Console، که یک ابزار رایگان است شوید تا جریمه های دستی را بررسی کنید. سپس، پیام های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا یک اخطار جریمه جدید دارید یا خیر. همچنین می توانید به قسمت Manual Actions مراجعه کنید.

 

جمع بندی نهایی

گوگل هر ماه سایت های بسیاری را به خاطر نقض قوانین جریمه می کند. با انجام ندادن موارد بالا میتوان از پنالتی شدن سایت جلوگیری کرد. می توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل برای نظارت و رفع مشکلات سایت خود استفاده کنید.

منبع: linchpinseo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا