36 روش افزایش اصولی فالوور اینستاگرام (آپدیت 2024)

جهت افزایش فالوور اینستاگرام، فقط تبلیغات به سبک برون گرا یا طراحی مسابقه ها و ارائه جوایز به دنبال کنندگان نمی تواند کافی باشد. تمامی استراتژی های رایج مطابق با ساختار الگوریتم اینستاگرام در افزایش بازدهی و جذب فالوور موثر هستند. در ادامه روش های افزایش فالوور اینستاگرام در سال 2024 را با یکدیگر بررسی می کنیم.

 

بسیاری از افراد فکر می کنند که راه های زیادی برای جذب فالوور وجود ندارد و تصور می کنند برای رشد در اینستاگرام هیچ راه بهتری به جز فالو کردن و آنفالو کردن و رفتن به دایرکت دیگران و … مخصوصا در ابتدای مسیر وجود ندارد.

در این مقاله میخواهم روش های افزایش فالوور اینستاگرام را که کاملا اصولی و ارگانیک هستند را به شما بگویم. مقاله بسیار کامل و کاربردی است، پیشنهاد می کنم آن را تا انتها مطالعه کنید.


آیا انواع فالوور هایتان را در اینستاگرام می شناسید؟

چگونه فالوور زیاد کنیم؟ قبل از اقدام به هرگونه تولید محتوا در اینستاگرام، اگر تاکنون مخاطب ها و فالوورهای رایج را شناسایی نکرده اید، در مورد آنها چیزی نمی دانید یا مخاطب های برند یا کسب و کارتان را در گروه های مختلف دسته بندی نکرده اید، دست نگه دارید. شما باید بدانید که در حال جذب چه مخاطبانی از چه گروه هایی هستید. سه نوع فالوور اصلی در اینستاگرام وجود دارند که دو نوع ِاول آنها فالوور های مناسبی نیستند و باید برای پیشرفت اکانت تجاری تان در این شبکه اجتماعی از آنها دوری کنید.

  1. فالوور های فیک یا جعلی

فالوور های جعلی معمولا اکانت های فیک هستند که با هیچ محتوایی در پیج شما ارتباط نمی گیرند. تعامل مهم ترین عامل در رشد تعداد فالوور ها، بیشتر دیده شدن و در اولویت قرار گرفتنِ پیج شما از دیدِ الگوریتم اینستاگرام است.

  1. فالوور های ghost

فالوور هایی که اصطلاحا شبیه ghost یا روح هستند، مانند فالوور های فیک درگیر محتوایتان نمی شوند و با شما تعامل برقرار نمی کنند. این گروه از افراد می توانند باعث ناامیدی شما در تولید محتوا شوند. حتی تعدد آنها معیار های شما را برای انتخاب ساعت مناسب جهت درج پست، انتخاب نوع پست برای انتشار در اینستاگرام و … تغییر می دهد. بهتر است کاربران غیر فعال‌تان را شناسایی و حذف کنید.

فالوور فیک

  1. فالوور های ارگانیک

فالوورهای ارگانیک مخاطبان فعال هستند. همان کسانی که قصد دارید جذب کنید، به آنها خدمات و محصول بفروشید و به کمکشان رشد کنید. هریک از این افراد به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند.

  • مشتریان: مشتری کسی است که تا به حال حداقل یک محصول از شما خریده است. این افراد تخفیف ها، به روز رسانی ها و محتواهای آموزشی تان را دنبال می کنند.
  • رقبا: برخی فالوورهای شما به صورت فعال روند عملکرد تان را دنبال می کنند. آنها ممکن است برای پیدا کردنِ نقاط ضعف و قوت تان با شما تعامل برقرار کنند.
  • فالوورهایی که رقبایتان را دنبال می کنند: بسیاری از مخاطبان به جای اعتماد به یک کسب و کار، چندین کسب و کار مشابه را برای مقایسه، پیدا کردن بهترین قیمت و … دنبال می کنند. برای جذب این گروه می توانید با بررسی محتواهای تولیدی رقبا، لید یا سرنخ دریافت کنید. با این کار می توانید مخاطبانی که تحقیقات و بررسی های دقیق پیش از خرید برایشان اهمیت دارد را به خود جذب کنید.
  • اینفلوئنسرها: این گروه از افراد که ممکن است با محتوای شما درگیر شده و به آن علاقه مند شوند عمدتا بیشتر از 10 الی 70 کا فالوور دارند. برای این گروه از افراد تولید محتوای با کیفیت و ثابت در یک بازه زمانی مشخص بسیار حائز اهمیت است.

پس از شناخت گروه های مختلف مخاطبان به سراغ آموزش افزایش فالوور واقعی اینستاگرام می رویم. با شناخت گروه های مختلف از فالوورهای اینستاگرام می توانیم براساس عملکرد و رفتار آنها محتوا تولید کنیم. به علاوه، استراتژی های کوچک و بزرگ را برای جذب یا متعهد نگه داشتن آنها می توانیم به کار بگیریم.


1. برای افزایش فالوور اینستاگرام یک تقویم محتوایی طراحی کنید.

وقتی صحبت از افزایش فالوور اینستاگرام می شود، ثبات داشتن در عملکرد به نوعی تعیین کننده‌ی هویت برند و دیسیپلین شما در بازاریابی دیجیتال است. هرچه پست گذاری تان منسجم تر باشد، مخاطبان بیشتر به شما و برندتان اعتماد می کنند.

«کریستین کولینگ» مدیر رسانه‌های اجتماعی در خصوص معضل افزایش فالوور اینستاگرام می گوید: «مخاطبان معمولا به دلیل اهداف شخصی خودشان شما را دنبال می کنند. تبلیغات پرزرق و برق یا درخواست مستقیم شما برای دنبال کردن پیج اینستاگرام تان تاثیری روی نحوه رفتار آنها نخواهد داشت. شما باید دلایل محکم و قابل قبولی برای دنبال کردن ِخودتان به آنها بدهید.» به پاسخ این سوال فکر کنید: «چرا مخاطب باید دنبال کردن شما را نسبت به رقبایتان در اولویت قرار دهد؟» شایان ذکر است که پایبندی به یک بازه زمانی خاص برای نشر محتوا در اینستاگرام نباید شما را از کیفیتِ محتوا غافل کند. همواره کیفیت باید بر کمیت برتری داشته باشد.

برای ساخت تقویم محتوا و برنامه ریزی ساخت و انتشار محتوا در اینستاگرام از چه اپلیکیشن ها یا پلتفرم هایی می توان استفاده کرد؟

جهت افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده از یک پلتفرم مناسب برای مدیریت نشر محتوا مثل برنامه ریزی و اشتراک گذاری را در اولویت قرار دهید. شما می توانید از برنامه ها و پلتفرم های پیشنهادی زیر استفاده کنید.

  • Later: یک ابزار مدیریت محتوای اینستاگرام و دیگر شبکه ‌های اجتماعی است. شما می‌توانید تصاویر و محتوا های خود را در آن قرار دهید و آنها را برای انتشار در یک تاریخ خاص برنامه ریزی کنید.
  • Buffer: یک پلتفرم معروف مدیریت رسانه ‌های اجتماعی جهت افزایش فالوور اینستاگرام است. از آن برای برنامه ‌ریزی و انتشار محتوا در اینستاگرام می‌ توانید استفاده کنید.
  • Hootsuite: یک ابزار مدیریت رسانه‌ های اجتماعی جامع است که به شما امکان می‌ دهد محتوا هایتان را برنامه ‌ریزی کرده و در زمان های مختلف منتشر کنید.
  • Planoly: به شما کمک می ‌کند تا تصاویر و ویدئو های خود را برنامه ‌ریزی کنید.
  • CoSchedule: یک ابزار مدیریت تیم و برنامه‌ ریزی محتوا است. از این ابزار برای مدیریت تقویم محتوا و انتشار در شبکه ‌های اجتماعی استفاده می ‌شود.
  • Sked Social: یک پلتفرم مدیریت محتواست که به شما این امکان را می ‌دهد تا محتوای اینستاگرام خود را برنامه ‌ریزی و منتشر کنید.

روش های افزایش فالوور


2. بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را برای پیج خود بیابید

یکی از جمله ویژگی های جدید اینستاگرام ارائه اطلاعات و بینش های (Insights) قابل استفاده برای هر پیج به صورت مجزا است. ممکن است یک پیج اینستاگرامی جمعه های هر هفته ساعت یازده شب اقدام به گذاشتن پست کرده و پیج دیگری هر روز صبح این روال را تکرار کند. شما باید از کدام روش پیروی کنید؟ پاسخ مشخص است: هیچکدام!

همانطور که در بالا ذکر شد جهت افزایش فالوور اینستاگرام تولید محتوای منظم و برنامه ریزی شده در یک بازه زمانی خاص و در یک ساعت مشخص اهمیت دارد. برای جلب نظر مخاطبان به محتوای خود باید آمار پیج اینستاگرام تان را بررسی کنید. بعد از اینکه پیج خود را از حالت شخصی به حالت بیزینسی تبدیل کردید، ارائه آمار و insight برای شما فعال می شود. در بین تمامی اطلاعات ارائه شده می توانید به «بیشترین ساعات بازدید» و «بیشترین روزهایی که مخاطبان شما فعال هستند» و ممکن است محتوای جدیدتان را ببینند، دسترسی پیدا کنید.


بهترین ابزار ها برای بررسی ساعات و روزهای فعالیت مخاطبان پیج اینستاگرام و ارائه تحلیل و بینش براساس آنها جهت انتشار محتوا در اینستاگرام کدامند؟

آمار نشان داده است که اکثر مخاطبان در شروع روز با موبایل خود کار می کنند و اغلب آنها بلافاصله پس از اتصال به اینترنت به سراغ اینستاگرام شان می روند. عده کثیری از آنها از ساعت 8 تا 10 صبح در اینستاگرام وقت می گذرانند. برای اینکه بهترین زمان انتشار محتوا را براساس داده های پیج خود بیابید پیشنهاد می کنیم از ابزار های زیر نیز استفاده کنید.

  • Instagram Insights: این ابزار توسط خود اینستاگرام ارائه شده و اطلاعاتی از جمله فعالیت کاربران، افزایش و کاهش دنبال ‌کنندگان و تعامل با محتوا را ارائه می ‌دهد. با استفاده از Instagram Insights می ‌توانید روندها و عادات مخاطبان خود را بررسی کنید.
  • Hootsuite: به شما این امکان را می ‌دهد که تحلیل های جامعی از پست ‌ها، تعاملات کاربران و بهترین زمان برای انتشار محتوا داشته باشید.
  • Sprout Social: اطلاعات دقیقی از رفتار مخاطبان ارائه می‌ دهد. این ابزار اجازه می ‌دهد که تحلیل های عمیقی از تعاملات مخاطبان تان به دست آورید. همچنین، می‌ توانید بهترین زمان برای انتشار پست ‌های خود را از طریق ِآن تعیین کنید.
  • Iconosquare: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا به تحلیل های جامعی از عملکرد اکانت اینستاگرام خود دست پیدا کنید. از جمله این تحلیل ها می توان به آمار تعامل فالوور ها، بهترین زمان برای انتشار پست ها و آنالیز شیوه‌ی تعاملات اشاره کرد.
  • Squarelovin: این ابزار به شما اجازه می ‌دهد تا الگوها و روندهای تعامل با فالوور های خود را بررسی کرده و بهترین زمان برای انتشار محتوا هایتان را پیدا کنید.

3. آیا مطمئن هستید که همه‌ی افراد تا جای ممکن به پست هایتان دسترسی دارند؟

تنظیمات اینستاگرام برای افزایش فالوور به شما این اطمینان را می دهند تا بدانید همه‌ی افراد به خوبی پست ها و محتوا هایتان را در این شبکه اجتماعی می بینند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود 2.2 میلیارد نفر از مردم دنیا دچار اختلال کم بینایی یا نابینایی هستند. اگر در اینستاگرام «در دسترس بودن محتوا» را در اولویت قرار نمی دهید از دید بسیاری مشتریان پنهان خواهید ماند! برای اینکه این مشکل را دور بزنید می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید. به دو تصویر زیر نگاه کنید. طبق تحقیقات، اغلب افراد عموما ناحیه مرکزی را مشاهده می کنند و اطراف صفحه را نمی بینند.

اختلال کم بینایی

  • اضافه کردن زیرنویس یا متن به محتواهای ویدیویی خود را فراموش نکنید. به این فکر کنید که برخی مخاطبان تان ناشنوا یا کم شنوا هستند. به علاوه ممکن است برخی از آنها در مکانی حضور داشته باشند که امکان گوش دادن به صدا برایشان غیر ممکن باشد. (مانند مترو یا کتابخانه)
  • یک متن جایگزین برای پست های اینستاگرام خود بنویسید. ممکن است برخی از مخاطبان تان نتوانند از طریق تصویر اطلاعات مورد نظر را دریافت کنند. محتوای کپشن می تواند به آنها در درک بهتر اطلاعات کمک کند. حتما متن موجود در کپشن، تصویر و ویدئو های خود را تا جای ممکن خلاصه کنید. در یک جمله بیشتر از 10 کلمه قرار ندهید.
  • با محدود کردن استفاده از ایموجی ها، متنی بنویسید که خواندنش راحت تر باشد.
  • هشتگ های انگلیسی را با حروف بزرگ (Capital) بنویسید.

4. برای افزایش فالوور اینستاگرام اقدام به ساخت فیلتر و badges کنید.

یکی از راه هایی که ممکن است برای افزایش فالوور اینستاگرام کمتر مورد توجه واقع شده باشد (اما به اندازه سایر راهکارهای ارائه شده در این مطلب موثر است) ایجاد فیلتر ها، badget ها و استیکر های سفارشی سازی شده است. این کار به شما کمک می کند تا به فالوورهای جدید دست پیدا کنید. شما می توانید از فیلترهایی که می سازید در استوری هایتان استفاده کنید. سپس فالوور هایتان را به استفاده از آن ترغیب کنید تا فراگیر شود.

بهترین روش استفاده از این فیلترها و استیکر ها در استوری هایی است که مطمئن هستید ویو، اشتراک، لایک و کامنت زیادی دریافت می کنند. این نوع از پست ها و استوری ها باید به گونه ای باشند که مخاطبان ترجیح دهند آنها را داخل استوری هایشان به اشتراک بگذارند. به این ترتیب شما به مخاطبان جدید دسترسی پیدا خواهید کرد. اگر به درستی نمی دانید که چه نوع پست ها و استوری هایی در اینستاگرام توجه بیشتری نسبت به سایرین دریافت می کنند، در ادامه به مهم ترین نمونه های آنها در سال جدید اشاره کرده‌ایم.

فیلتر در اینستاگرام


5. بهترین محتوا برای پست کردن در اینستاگرام در 2024 چیست؟

برای افزایش فالوور اینستاگرام ولاگ کوتاه بسازید.

داده ها نشان می دهند که بیشترین بازدید، دریافت بازخورد و تعامل برای محتواهای کوتاه اینستاگرامی در قالب ولاگ (vlog) است. بسیاری از مردم در مورد زندگی سایر افراد کنجکاو هستند. آنها علاقه ای به تماشای ویدیوهای طولانی ندارند. ویدئوهایی که تصاویر متعدد کوتاه پشت سر هم دارند و یک صدا روی آنها قرار گرفته و اتفاقات داخل ولاگ را توضیح می دهد برای اغلب مردم جذاب تر از هر نوع محتوای دیگر است. به نظر می رسد تولید محتواهای آموزشی در قالب ولاگ که یک رویداد جالب در آنها به تصویر کشیده شده است برای مخاطبان از توضیحات تئوریک جالب تر است. اغلب مردم در اینستاگرام تمایل به اثبات لحظه ای و واقعی یک موضوع دارند تا اینکه صرفا آن را شنیده یا تماشا کنند.

برای اینکه جهت تولید ولاگ و ویدئو های دارای سرعت بالا چند ایده خلاقانه داشته باشید تا به افزایش فالوور اینستاگرام دست پیدا کنید می توانید از لیست زیر الهام بگیرید.

  • یک کار خاص یا ساخت یک وسیله را به صورت گام به گام توضیح داده و تشریح کنید.
  • یک داستان قانع کننده در مورد کسب و کارتان، مانند اتفاقی که در پروسه تولید محصول برایتان رخ داده است، تعریف کنید.
  • در مورد عکس های قبل و بعد از تولید یک محصول محتوا بسازید.
  • لیست ها و نکاتی که می توانند برای مخاطبان جذاب باشند را انتخاب کنید.

ساخت ولاگ


6. پشت صحنه برند، کسب و کار یا فعالیتی که انجام می دهید را منتشر کنید.

نشان دادنِ پشت صحنه تولید، آماده سازی و فرآیند ارسال محصولات برای مخاطبان به آنها حس نزدیک بودن به شما را می دهد. به علاوه، کسانی که برای اولین بار محتوای پشت صحنه را مشاهده می کنند ترغیب به بررسی نام برند شما و شیوه فعالیت تان می شوند. تولید محتوا از پشت صحنه‌ی فعالیتی که دارید نیاز به هیچگونه سرمایه گذاری خاصی ندارد. با یادگیری تکنیک های ساده می توانید محتوا تولید کنید. یک نمونه از تولید محتوای پشت صحنه برای افزایش فالوور اینستاگرام را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

محتوای پشت صحنه به شما اجازه می دهد تیم خود را به مخاطبان معرفی کنید. به علاوه می توانید آرزو ها و اهداف تان را با فالوور هایتان به اشتراک بگذارید. شما می توانید شخصیت برند خود را آرام تر و بدون عجله به نمایش در آورید. این نوع از محتواها در هر قالبی که باشند، پایه و اساس برند یا کسب و کارتان را تقویت می کنند.

برای اینکه ایده مناسبی برای تولید محتوای پشت صحنه داشته باشید و به افزایش فالوور اینستاگرام تان کمک کنید، باید به سراغ پرسونای مخاطبانتان بروید. ببینید مشتریان تان شامل چه گروه هایی می شوند؟ آنها در مورد برند شما چه می گویند یا چطور فکر می کنند؟ برای این منظور می توانید یک نظر سنجی آنلاین برگزار کنید. ببینید که آیا جنبه هایی از کسب و کارتان وجود دارد که میان مخاطبان بحث برانگیز شده باشد؟ آیا آنها منتظر خدمات یا محصولات جدید هستند؟


7. برای افزایش فالوور اینستاگرام محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را بازنشر کنید.

برای برند هایی که کامیونیتی کاربران و فالوورهای فعال دارند، بازنشر محتواهای تولید شده توسط آنان می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش فالوور و ارتقای نرخ تبدیل و تعامل در اینستاگرام باشد. استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران (UGC) نه تنها برای بسیاری از مشاغل آسان است، بلکه به عنوان یک نوع تبلیغ نیز می توان آن را در نظر گرفت. غالبا مردم به نظرات مثبت و منفی مشتریانِ یک برند توجه می کنند تا اینکه روی تبلیغات مستقیم آن تمرکز داشته باشند.

آمار نشان داده است که محتواهای UGC می توانند نرخ کلیک یا مشاهده پیج اینستاگرام شما را توسط فالوور های جدید تا 400 درصد و نرخ تبدیل یا conversion rate را تا 8.5 درصد افزایش دهند. علاوه بر این، محتوای UGC می تواند بیش از 20 درصد فالوور هایی را که مدت هاست به پیج شما سر نمی زنند یا دیر به دیر محتوا هایتان را مشاهده میکنند به پیج تان سرازیر کند.

یکی از جمله برند هایی که در این زمینه موفق عمل کرده است، مک دونالد است. آنها از روش تولید محتوای UGC با طنز برای جذب مخاطب استفاده کرده اند. نمونه های این محتواها را می توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید. شما باید لحن و آهنگ برندتان را در نظر بگیرید. سپس براساس آن اقدام به ترغیب مخاطب برای تولید محتوا شاد و بامزه یا جدی و رسمی کنید.

محتوای UGC


8. از ترند های روز برای تولید محتوا و پست هایتان استفاده کنید.

برای افزایش فالوور اینستاگرام باید از ترند های روز پیروی کنید تا بتوانید نظر مخاطبان جدید را به سمت خود جلب کنید. اینستاگرام یکی از تاثیر گذار ترین پلتفرم ها برای ترند کردن یک موضوع است. حتما در بخش اکسپلور و ریلز ها به دنبال موضوعات روز بگردید. با اتکا به ترند های روز و ربط دادن آنها به کسب و کار و برند خود می توانید نظر عمده مخاطبان جدید را جلب کنید. برای یک تیم بازاریابی خلاق، استفاده از این راهکار در کنار نوشتن کپشن های جذاب و مرتبط کمی چالش برانگیز است. برای اینکه ایده پیدا کرده و بتوانید از این سبک الهام  بگیرید می توانید به تصویر زیر نگاهی بیندازید. این برند از محبوبیت فیلم باربی به نفع تولید محتوای خود استفاده کرده است.


9. کامنت مارکتینگ

افزایش فالوور با کامنت مارکتینگ

این روش به این صورت است که با گذاشتن کامنت هوشمندانه و خلاقانه زیر پست های مرتبط با حوزه فعالیت خود، مهارت و تخصص خود را به مخاطبان حوزه خود نشان میدهید.

توجه داشته باشید که کامنت شما تبلیغاتی نباشد مثلا: اگه فلان چیز رو میخوای حتما پیج منو دنبال کن؟! افرادی که به این شکل کامنت می گذارند معمولا همه کامنت های آنها کپی است، بنابراین این امکان وجود دارد که اینستاگرام حتی شما را به عنوان یک ربات شناسایی کند.

حتی ممکن است نظر شما توسط صاحب صفحه گزارش شود و این امر باعث بدتر شدن اوضاع از آنچه هست شود. شما باید در کامنت به سوالات و مشکلات افرادی که سوال می پرسند پاسخ دهید یا در رابطه با موضوع همان پست نظر تکمیلی ارسال کنید.

مثالی می زنم تا متوجه شوید موضوع چیست. برای مثال وارد صفحه ای می شوید که میکروفون می فروشد. می توانید نظر دهید که من این میکروفون را به طور کامل در صفحه خود بررسی کرده ام. قبل از خرید حتما ویدیویی را که در صفحه ام گذاشته ام را تماشا کنید.


10. تبادل

در این روش با صفحات مرتبط با حوزه کاری خود صحبت می کنید و توافق می کنید که یکدیگر را به مخاطبان خود معرفی کنید. یعنی آن صفحه را به مخاطب خود معرفی می کنید و آن صفحه را شما را به مخاطبان خود. البته باید به صفحه ای که برای تبادل انتخاب می کنید دقت کنید و بیش از حد این کار را نکنید.


11. ورودی گرفتن از هشتگ ها

ورودی گرفتن از هشتگ ها

با رعایت اصول هشتگ گذاری و فعالیت اصولی می توانید ورودی خوبی از هشتگ ها داشته باشید، مخاطبانی که از هشتگ ها جذب می کنید مخاطبان هدف شما هستند.

باید هشتگ های حوزه کاری خود را جستجو کنید و هشتگ های برتر را بررسی کنید. برای الگو گرفتن به این قسمت ها (کاور پست، نوع تیتر، رنگ بندی، کپشن پست، نوع محتوا و …) توجه کنید.

هشتگ هایی را که می خواهید در زیر پست خود قرار دهید جستجو کنید، آنها را بررسی کنید و بلافاصله آنها را یادداشت کنید. تا زمانی که صفحه شما هنوز جدید نیست و ترافیک کمی دارد از هشتگ های خیلی بزرگ استفاده نکنید. ابتدا باید دیده شوید و در هشتگ های کوچکتر رقابت کنید. از بخشی از هشتگ های خود استفاده کنید که هشتگ های حوزه کاری شما هستند و ثابت هستند، اما هر بار از یک مدل استفاده کنید، نه فقط یک مدل تکراری.

به طور کلی، اگر می خواهید پیشرفت کنید، ابتدا روی هشتگ تمرکز کنید نه اکسپلور. از آنجایی که مخاطبان هدف شما در هشتگ ها هستند، زمانی که تاپ هشتگ شوید، راه شما برای ورود به صفحه اکسپلور باز می شود و افزایش فالوور واقعی اینستاگرام را تجربه خواهید کرد.


12. ساجسشن

ساجسشن یا پیشنهادها راه دیگری برای جذب مخاطب است. به این ترتیب صفحه شما در بخش ساجسشن صفحات مرتبط با حوزه کاری شما قرار می گیرد. برای فعال سازی قابلیت ساجسشن، از طریق مرورگر وارد صفحه خود شده، به قسمت ویرایش پروفایل رفته و گزینه Similar Account Suggestions را تیک بزنید و در نهایت روی sumit کلیک کنید.

برای ورود به ساجسشن اینستاگرام باید افراد دیگر در زمینه کاری خود را فالو کنید. همچنین هشتگ های حوزه کاری خود را دنبال کنید. اگر در اندروید مشکل دارید و نمی توانید هشتگ را دنبال کنید، از طریق مرورگر وارد شوید و هشتگ را دنبال کنید. در عین حال، تعامل با پست های حوزه کاری شما می تواند کمک بزرگی باشد.

به عکس پروفایل خود توجه کنید. عکس پروفایل در ساجسشن بسیار مهم است و باعث می شود افراد زیادی کنجکاو شوند و صفحه شما را ببینند.


13. ورودی گرفتن از اکسپلور

اکسپلور عامل مهم افزایش فالوور اینستاگرام

با رعایت اصول اینستاگرام می توانید به قسمت اکسپلورر بروید و جذب فالوور از طریق اکسپلورر را نیز تجربه کنید.

شاید مدتی طول بکشد تا شما به اکسپلور بروید و این موضوع در ابتدای شروع فعالیت رخ ندهد. رفتن به اکسپلور نیاز به پشتکار و حوصله و البته فعالیت اصولی دارد.

می خواهم چیزهایی را به شما بگویم که باعث می شود صفحه اکسپلور را از دست بدهید! پس با من باش

  • شما هشتگ مناسب ندارید. یعنی از هشتگ های زیادی استفاده می کنید، هشتگ های تکراری و کپی. همچنین از هشتگ های انگلیسی و هشتگ های نامرتبط استفاده می کنید. اینها باعث می شوند به اکسپلور نروید.
  • تداوم و فعالیتمستمر ندارید، یعنی یک روز هستید، یک هفته نیستید. شما قوانین را رعایت نمی کنید و مانند یک ربات عمل می کنید. باید اصولی و منظم کار کنید و ناامید نشوید تا به اکسپلورر راه پیدا کنید.
  • می توانید هر پست و عکسی را در اکسپلور صفحه کاری خود مشاهده کنید. اما فقط باید عکس ها و پست های حوزه کاری خود را ببینید و برای رشد با آنها تعامل داشته باشید.
  • نرخ تعامل صفحه بسیار پایین است، به این معنی که پست ها اشتراک گذاری، ذخیره، لایک و کامنت کمی دارند. پس باید محتوای جذابی تولید کنید.
  • محتوایی که ایجاد می کنید آنقدر ارزشمند نیست که کاربر با شما تعامل داشته باشد. شما فقط از روی وظیفه و بی برنامگی پست می گذارید تا پیج شما پایین نیاید در حالی که باید برای اینستاگرام وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید.
  • عنوان و کاور پست جذابی ندارید. کاور و عنوان شما مانند یک قلاب عمل می کند و تأثیر مستقیمی بر دیده شدن پست شما دارد. حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشید، اما گرافیک شما ضعیف باشد، پست شما دیده نمی شود.

14. تولید محتوای ارزشمند

تولید محتوای ارزشمند

راه اصلی افزایش فالوور، تولید محتوای ارزشمند و جذاب است. با تولید و انتشار محتوای ارزشمند می توانید به هر نحوی خود را به افراد بیشتری نشان دهید و هر مخاطبی که با محتوای شما و صفحه شما برخورد میکند قطعا جذب صفحه شما می شود.

اکنون ممکن است از خود بپرسید که محتوای ارزشمند چیست؟ باید سوالات و نیازهای مخاطب را بررسی کنید و محتوایی ایجاد کنید که ترس و دغدغه های او را برطرف کند.

من نکاتی را در مورد محتوای ارزشمند به شما می گویم که قطعاً برای شما مفید است:

  • به زبان ساده صحبت کنید، محتوای شما باید ساده و قابل فهم باشد. سعی کنید گرامر و نوشتار را در محتوا رعایت کنید.
  • مخاطبان صفحه شما را دنبال می کنند زیرا سؤالاتی دارند که می خواهند پاسخ آنها را بیابند، بنابراین مطمئن شوید که به سؤالات آنها پاسخ دهید.
  • اگر مطالب شما نکات جدیدی ندارد، راه حل شما مانند پاسخ دیگران است و هیچ تفاوتی با بقیه همکارانتان ندارید، پس قرار نیست پیشرفت چندانی داشته باشید!
  • محتوای ارزشمند محتوایی است که در نهایت احساس رضایت را در مخاطب ایجاد کند. اگر محتوا پاسخی به سردرگمی ها و مشکلات مخاطب باشد باعث این احساس رضایت می شود.

15. لایو مشترک

برگزاری لایو راه دیگری برای افزایش فالوور اینستاگرام است. با پیج های هم حوزه کاری خودتان لایو مشترک برگزار کنید. سعی کنید برای این کار برنامه ریزی کنید و بهترین لایو خود را انجام دهید. در هر صورت، لایو به تنهایی نتایج مفیدی در صفحه شما دارد. اجازه دهید چند دلیل برای برگزاری لایو به شما بگویم:

  1. تخصص خود را به مخاطبان نشان میدهید
  2. ایجاد اعتماد
  3. شما به اینستاگرام ثابت می کنید که ربات نیستید
  4. زنده کردن فالوورهای روح
  5. پرزنت کردن محصول به بهترین شکل
  6. استفاده از تمامی امکانات اینستاگرام
  7. تاثیر بهتر و بیشتر روی مخاطب
  8. جذب فالوور با لایو اشتراکی
  9. افزایش میزان تعامل و نرخ تعامل صفحه
  10. افزایش اعتماد به نفس
  11. افزایش مهارت سخنرانی و سخنوری
  12. ارتباط بهتر و با کیفیت تر با مخاطب
  13. سمینار و وبینار مقرون به صرفه و حتی رایگان
  14. درک بهتر مخاطب و طرز فکر و …
  15. سرگرم کردن مخاطب با سناریوهای جالب
  16. افزایش فروش
  17. صمیمیت بیشتر با مخاطب

16. تبلیغات اصولی

جذب فالوور با تبلیغات اصولی

یکی از راه های دیگر افزایش فالوور، تبلیغات است. البته برای تبلیغات باید موارد زیادی را رعایت کنید تا بهترین کارایی و نتیجه را بگیرید. می توان گفت ساده ترین راه برای افزایش فالوور اینستاگرام تبلیغات است، اما در عین حال بسیار پر ریسک نیز است!

برای تبلیغات در اینستاگرام باید یک سری مطالب و نکات مهم را قبل و بعد از تبلیغات رعایت کنید تا یک تبلیغ موفق داشته باشید. مثلاً ظاهر و زیرساخت صفحه شما خوب باشد، فالوورهای نسبتا خوبی داشته باشید، آخرین پست های شما جذاب باشد، بیو و پروفایل خوب داشته باشید، در صفحات حوزه خود تبلیغ کنید و بعد از تبلیغات و جذب فالوور، صفحه شما باید فعال باشد و سوالات کاربران جدید را سریع پاسخ دهید.

آیا افزایش فالوور در یک روز امکان پذیر است؟ بله، این امکان وجود دارد که بتوانید در یک روز با انجام تبلیغات صحیح و رعایت تمامی نکات تبلیغات، تعداد زیادی فالوور به صفحه خود اضافه کنید.

یکی از بهترین راه های تبلیغات که می تواند برای شما سود فوق العاده ای داشته باشد، تبلیغات در صفحات حوزه کاری شماست. در این شرایط است که تبلیغات شما موثر است. برای یافتن این صفحات، هشتگ های حوزه کاری خود را جستجو کنید و بهترین صفحات را فهرست کنید. پیشنهاد می کنم حتما مقاله ما با موضوع راهنمای جامع تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.


17. سرچ اینستاگرام

یکی دیگر از راه های جذب فالوور، نوشتن صحیح قسمت نِیم اینستاگرام است. بسیاری از افراد هنگام جستجوی موضوع در اینستاگرام از جستجویی که در صفحه اکسپلور قرار دارد استفاده می کنند. شما باید کلمه کلیدی کسب و کار خود را در قسمت Name اینستاگرام بنویسید تا افراد با جستجو بتوانند صفحه شما را پیدا کنند.


18. پست مشترک

زیاد کردن فالوورها با پست مشترک

خب این قابلیت بعد از مدت ها به اینستاگرام اضافه شد. با استفاده از قابلیت پست مشترک  اینستاگرام، می توانید پست های خود را با همکاران در زمینه کاری خود به اشتراک بگذارید. می خواهم نکات طلایی در مورد پست های اشتراک گذاری شده در اینستاگرام را به شما بگویم:

  • قبل از گذاشتن پست مشترک با ادمین صفحه ای که قرار است با آن پست مشترک بگذارید در تماس باشید. در مورد موضوعاتی مانند محتوا، موضوع، طراحی و … صحبت کنید و زمان انتشار پست را اعلام کنید. این تمهیدات باید انجام شود.
  • اگر طرح و موضوع هر دو صفحه شبیه به هم است که مشکلی نیست، سعی کنید پست را طوری طراحی کنید که گرافیک آن شبیه به هر دو صفحه باشد… حتی می توانید قبول کنید که یک پست توسط شما و یکی توسط شما و دیگری توسط صفحه مقابل طراحی شود.
  • اگر قصد دارید یک پست مشترک ایجاد کنید، باید یک صفحه مناسب برای این کار انتخاب کنید. اگر موضوعات صفحات به هم نزدیک باشد بسیار عالی خواهد بود. مثلا یک صفحه خرید کفش زنانه و یک صفحه خرید کیف زنانه. تعداد فالوورهای صفحه باید نزدیک به هم باشد.
  • موضوعی که برای پست مشترک انتخاب می کنید باید جذاب و دارای محتوای ارزشمند باشد. قرار است پست مشترک شما توسط فالوورهای هر دو صفحه دیده شود، پس باید سوالات، دغدغه ها و مشکلات هر دو صفحه را شناسایی کنید و یک پست زیبا برای آن بسازید.
  • اگر می خواهید برای صفحه فروش کیف و صفحه فروش کفش پست بگذارید، موضوع مناسب برای این دو صفحه می تواند: آموزش هماهنگی کیف و کفش زنانه باشد.

بلد نیستی پست مشترک بزاری؟ آموزش گذاشتن پست مشترک رو اینجا بخون!


19. تخفیف، مسابقه و جوایز

دادن جایزه به به کاربران برای فالو کردن اکانتتان راه دیگری است که باید در استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود بگنجانید. این روش به شما فالوورهای بیشتری را در اینستاگرام به صورت آنی و به تعداد زیاد می دهد.

روش های زیادی وجود دارد:

  • از فالوورها بخواهید که دوستان خود را زیر تصاویر و ویدیوهای شما تگ کنند.
  • از فالوورها بخواهید درباره محصول شما پست بگذارند و پروفایل شما را تگ کنند.
  • از فالوورهای خود بخواهید که محتوای شما را در استوری اینستاگرام خود استوری کنند.

به عنوان مثال، برای بهترین سوال در مورد برند خود یک جایزه پولی بدهید. و تگ کردن اکانت یا هشتگ تبلیغاتی خود را یکی از شرایط لازم قرار دهید.

اشکال اصلی این روش این است که شما فالوورهایی خواهید داشت که به پاداش و نه به برند شما علاقه مند هستند. به طور کلی تأثیر بدی بر بازاریابی شما دارد. پس از پایان مسابقه، آنها شما را آنفالو می کنند.

علاوه بر این، اگر بخش زیادی از فالوورهای شما عاملی در نظرات شما نداشته باشند، اینستاگرام حساب شما را مشکوک می داند. این بدان معنی است که محتوای شما را کمتر در فید و در صفحه اکسپلور نشان می دهد.


20. ویروسی شدن در اینستاگرام

ویروسی شدن در اینستاگرام

ساخت محتوای ویروسی به شما کمک می کند تا تعداد زیادی فالوور جدید اینستاگرام در اینستاگرام به دست آورید. مردم به طور فعال پست ها و استوری های ویروسی را به اشتراک می گذارند، نظر می دهند و توصیه می کنند.

هیچ فرمول جادویی برای ویروسی شدن در اینستاگرام وجود ندارد. شما باید موضوعات و روش های مختلف ارائه اطلاعات را آزمایش کنید. سپس درک بهتری از آنچه مخاطبان خود دوست دارند خواهید داشت.

در اینجا چند نکته برای داشتن شانس بالاتر آورده شده است. اول از همه، چه چیزی را پست کنیم. ترندها را دنبال کنید و به یاد داشته باشید که اطلاعات کلی و چک لیست ها بیشتر احتمال دارد ویروسی شوند. ویدیوها محبوب‌تر هستند، افزودن ریلز کاری است که باید برای جذب فالوور انجام دهید. دوم اینکه چه زمانی پست شود. در مورد ریلز، پاسخ این است که هر چه بیشتر بهتر باشد.


21. استفاده از لوکیشن

لوکیشن ها مانند هشتگ ها کار می کنند. پست شما به صفحه مکانی که تعیین کرده اید می رسد. زمانی که کاربر مکان مورد نظر را در اینستاگرام جستجو می کند، تصویر یا ویدیوی شما را می بیند.

اگر یک فروشگاه آفلاین دارید، می توانید آدرس آن را به عنوان مکان اضافه کنید. همچنین می‌توانید مکان‌های دیگری را که در آن‌ها عکس گرفته‌اید، برای پست‌های اینستاگرام خود اضافه کنید. به عنوان مثال، شما احساسات خودتان را در مورد یک فیلم جدید که در سینما دیده اید بیان میکنید – یک برچسب جغرافیایی از آدرس سینما قرار دهید.

تعداد کمی از کاربران اینستاگرام لوکیشن ها را جستجو می کنند. از این طریق فالوورهای زیادی به دست نخواهید آورد. با این حال، رایگان است، و بنابراین ارزش امتحان کردن را دارد.


22. ریلز، ریلز، ریلز!

افزایش فالوور با ریلز

در حال حاضر، ایجاد ریلزهای اینستاگرام یکی از بهترین و آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش فالوور شماست. ریلزها این پتانسیل را دارند که در صفحه “اکسپلور” دیده شوند، و همچنین پتانسیل ویروسی شدن را دارند. روی ایجاد محتوای اصلی تمرکز کنید و از یک موسیقی پرطرفدار برای کمک به افزایش بازدید خود استفاده کنید.


23. روی کپشن های خود تمرکز کنید

تصویرسازی جذابیت اصلی اینستاگرام است، اما کپشن ها نیز حیاتی هستند. برای افزودن توضیحاتی به تصاویر از کپشن استفاده کنید. از کپشن های طولانی برای داستان سرایی جذاب درباره برند خودتان استفاده کنید. از سوالات برای تشویق فالوورها برای تعامل با محتوای خودتان استفاده کنید. از ایموجی ها برای انتقال حس در کپشن استفاده کنید.

کپشنها برای موتور جستجوی گوگل نیز مهم هستند. الگوریتم اینستاگرام هنگام نمایش نتایج جستجو، کپشن ها را در نظر می گیرد.

توضیحات کپشن پست های خود را پر کنید تا مطمئن شوید که نه تنها در اینستاگرام در دسترس هستند بلکه در گوگل هم قابل نماش خواهند بود.


24. محتوایی بسازید که شِیر شود

آیا تا به حال با پستی برخورد کرده اید که آنقدر سرگرم کننده یا آموزنده باشد که بلافاصله آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید؟ برای به دست آوردن فالوورهای متعهد، روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که برای دیگران ارزش اشتراک گذاری داشته باشند. محتوایی را ارسال کنید که معتبر باشد اما احساسات فالوورهای شما را جذب کند. این محتوا ممکن است شامل یک داستان الهام بخش یا میم خنده دار باشد. وقتی صحبت از طنز به میان می آید، دقت کنید از محتوایی که ممکن است مخاطب شما را دور کند، اجتناب می کنید.

گزینه دیگر ایجاد محتوایی است که تا حد امکان برای فالوورهای شما مفید باشد. یک برند تناسب اندام ممکن است نحوه ارسال یک برنامه تمرینی جدید یا دستور العملی برای یک صبحانه سالم را به اشتراک بگذارد. یک فروشگاه گل و گیاه می تواند یک اینفوگرافیک در مورد مراقبت از گیاهان آپارتمانی به اشتراک بگذارد. این نوع پست ها برای دنبال کنندگان شما ارزشمندتر از محتوایی هستند که به سادگی محصولات برند شما را معرفی می کنند.


25. از اینسایت اینستاگرام استفاده کنید

از اینسایت اینستاگرام استفاده کنید

بسیاری از اینفلوئنسرها این مرحله ساده را نادیده می گیرند: از اینسایت اینستاگرام خود برای یادگیری و رشد استفاده کنید! اگر یک حساب تجاری دارید، ابزار اینسایت در اکانت اینستاگرام شما وجود دارد. از آنجا، می‌توانید بهترین زمان‌ها برای ارسال پست، مواردی که در بین مخاطبان شما محبوب است و موارد دیگر را بیاموزید. از این دانش برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید.

رفتار کاربرانتان را در اینسایت تحلیل کنید. ببینید چه نوع محتوایی را دوست دارند. مثل همان محتوایی که در اینسایت آمار خوبی گرفته است، محتوای جدید تولید کنید. میتوانید محتوایی را که قبلا درست کرده اید را کامل تر کنید یا قسمت دوم برای آن بسازید.


26. فالوور نخرید!

برخی از اکانت های اینستاگرام با خرید فالوورهای تقلبی سعی می کنند به طور مصنوعی حجم مخاطبان خود را افزایش دهند. اگرچه این تاکتیک تعداد فالوورهای شما را افزایش می دهد، اما تعامل واقعی شما را افزایش نمی دهد. همچنین دو پیامد عمده دارد. اولین مورد این است که نقض دستورالعمل های انجمن اینستاگرام است و اینستاگرام می تواند حساب شما را جریمه کند. مورد دیگر این است که ممکن است اعتماد فالوورهای بالقوه و فعلی از دست بدهید، وقتی متوجه شوند که شما فالوور فیک دارید.

به جای روی آوردن به فالوورهای فیک برای افزایش فالوور، از نکات ذکر شده استفاده کنید. صبور و پیگیر باشید و اینسایت خود را تحلیل کنید تا مشخص کنید کدام تاکتیک ها نتیجه می دهند.


27. تبلیغات آفلاین را امتحان کنید

آیا شما کسب و کار سنتی دارید؟ میتوانید از تبلیغات آفلاین استفاده کنید و اینستاگرام خودتان را تبلیغ کنید. مثلا در بروشور یا تراکت آدرس اینستاگرام را درج کنید. با استفاده از این روش میتوانید فالوورهای پیج خودتان را افزایش دهید.

این روزها بسیاری از افراد در کارت ویزیت خودشان فقط آدرس محل کار و یا آدرس وب سایت خودشان را درج میکنند. حتما آدرس اینستاگرام خودتان را نیز در کارت ویزیت قرار دهید.


28. همگام با الگوریتم اینستاگرام شوید

اگر الگوریتم اینستاگرام را نشناسید، نمیتوانید به خوبی در اینستاگرام رشد کنید. مثلا به هیچ وجه نباید از هشتگ نامرتبط در پست خودتان استفاده کنید. یا اگر اقدام به خرید فالوور فیک کنید، اینستاگرام متوجه میشود و ارزشی برای پیج شما در نظر نمیگیرد. الگوریتم اینستاگرام دوست دارد که تعامل بیشتری با فالوورهایتان داشته باشید و پیج شما فعال باشد.

مهم ترین نکته در مورد الگوریتم اینستاگرام این است که مثل یک انسان واقعی رفتار کنید. اگر بتوانید الگوریتم اینستاگرام را بشناسید و مطابق میل آن رفتار کنید، افزایش فالوور اینستاگرام برای شما امری ساده و راحت میشود. پیشنهاد میکنم راهنمای ما با موضوع همه چیز درباره الگوریتم اینستاگرام (2022) را بخوانید.


29. پست های ویدیویی خودتان را در آپارات و یوتیوب منتشر کنید (آپدیت)

سعی کنید ویدیوهایی که در پیج خودتان منتشر میکنید بعد از مدتی در کانال آپارات و یوتیوب خودتان هم منتشر کنید. در واقع این دو شبکه اجتماعی به بیشتر دیده شدن شما کمک میکنند. اگر ویدیو شما بتواند بازدید قابل قبولی در این شبکه ها بگیرد، به افزایش فالورر پیج شما کمک بسیاری میکند.


30. لایو های آموزشی و پرسش و پاسخ برگزار کنید (آپدیت)

معمولا افراد عاشق لایوهای پرسش و پاسخ هستند. سعی کنید حداقل یکبار در طول هفته لایو پرسش و پاسخ برگزار کنید. به سوالات و مشکلات مخاطبینتان پاسخ دهید. قابلیت لایو برای اینستاگرام اهمیت خاصی دارد و به پیج هایی که لایو برگزار میکنند و افراد قابل توجهی در لایو حاضر میشوند، توجه بیشتری میکند. علاوه بر این لایو باعث نزدیک شدن مخاطب به شما میشود و علاوه بر فروش بیشتر، کمک میکند تا توسط همان افراد به افراد دیگری معرفی شوید.


31. از وب سایتتان استفاده کنید (آپدیت)

وب سایت دارید؟ میتوانید از وب سایت خودتان برای افزایش فالوورهای پیجتان استفاده کنید. کافی است بنری برای اینستاگرام خودتان طراحی کنید و بنر را در ابتدا یا انتهای مطالب وب سایت خودتان قرار دهید.

البته باید دقت کنید که وب سایت خودتان را بروزرسانی کنید و محتوای مفید در آن قرار دهید تا در نتایج گوگل نمایش داده شوید. با اینکار هرروز بازدیدکنندگان جدیدی به وب سایت شما هجوم می آورند و شما میتوانید با قرار دادن بنر خود، آن ها را به سمت پیج اینستاگرام خود هدایت کنید.


32. از یک گرافیک یونیک و جذاب در پیج خودتان استفاده کنید (آپدیت)

قالب و کاور اینستاگرام و به صورت کلی گرافیک پیج شما نقش مهمی در افزایش فالوور پیج شما دارد. گرافیک پیج شما باید ساده و در عین حال جذاب باشد.

حداقل از دو رنگ اصلی برای طراحی قالب پیج خودتان استفاده کنید. سعی کنید کاوری طراحی کنید که منحصر به فرد باشد. تیتر کاور شما نیز باید خوانا باشد.

دقت کنید که گرافیک پیج شما باید به گونه ای باشد که کاربر به محض ورود به پیج شما متوجه موضوع پیج شما شود.

تجربه شخصی: مدت ها بود که از یک قالب استفاده میکردم، تا اینکه تصمیم گرفتم یک قالب منحصر به فرد و زیبا طراحی کنم، بنابراین چند روز زمان گذاشتم و قالب را طراحی کردم. نتیجه شگفت انگیز بود. پست ها بازخورد بهتری گرفتند و داخل اکسپلور هم قرار گرفتند. پس به گرافیک پیجتون اهمیت بدین.

پیشنهاد میکنم حتما پکیج قالب پست اینستاگرام ما را ببینید.


33. در استوری از کاربران سوال کنید! (آپدیت)

استوری های پرسشی میتواند به افزایش فالوور اینستاگرام شما به طور غیر مستقیم کمک کند. چطور؟ وقتی شما استوری های پرسشی و چالشی منتشر میکنید باعث میشود تعامل پیج شما بیشتر شود. به مرور زمان استوری های شما به صدر لیست استوری های کاربران میرود و کم کم افراد به پیج شما وفادار میشوند.

به محض گذاشتن پست جدید افرادی که استوری شما را دنبال میکردند با پست شما تعامل انجام میدهند. علاوه بر این افرادی که به تازگی پروفایل شما را دیده اند با دیدن و بررسی کردن استوری ها به پیج شما علاقه مند میشوند و شما را فالو میکنند.

پیشنهاد میکنم مطلب 100 ایده انفجاری استوری اینستاگرام را نیز بخوانید.


34. با حذف فالوور فیک، فالوور بیشتری جذب کنید (آپدیت)

بله. همینطور است. اگر فالوورهای فیک صفحه خودتان را حذف کنید افزایش فالورر را یه طور محسوسی مشاهده خواهید کرد. وقتی فالوورهای فیک خودتان را حذف کنید، تنها فالوورهای فعال شما باقی می مانند و در نتیجه تعامل صفحه شما افزایش میابد.

الگوریتم اینستاگرام به صفحاتی که تعامل بالایی دارند توجه ویژه ای دارد. این صفحات را در هشتگ ها و اکسپلور بیشتر نمایش میدهد و در نتیجه ورودی افراد جدید به پیج شما بیشتر میشود.

تشخیص فالوور فیک کمی سخت است. با این حال نشانه هایی وجود دارد. مثلا تصویر پروفایل ندارند. هیچ پستی منتشر نکرده اند یا پست های مشابه منتشر کرده اند. اسمی که برای پیج خود انتخاب کرده اند عجیب و غریب است. برخی اوقات تعداد فالووینگ خیلی بالایی دارند که عملا پست و استوری شما را نخواهند دید. در ضمن باید تاریخ پست هایشان را نیز نگاه کنید.

پیشنهاد میکنم مقاله چگونه فالوورهای روح را حذف کنیم؟ را بخوانید.


35. بیوگرافی جذاب و حرفه ای بنویسید! (آپدیت)

بیو متنی است که مخاطبان از طریق آن شما را میشناسند، با محتوای پیج شما آشنا میشوند و تصمیم میگیرند که شما را فالو کنند یا خیر.

اگر به این 3 سوال جواب بدهید بیوی پیج شما صد در صد تکمیل میشود.

  1. چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید؟
  2. چه مشکلی را برای من حل میکنی؟
  3. چرا من باید فالوت کنم (تفاوتت با بقیه چیه؟)

مثال: حسن قربانی هستم مدرس اینستاگرام. اینجا بهت کمک میکنم به صورت کاملا رایگان اینستاگرام رو از صفر تا صد یاد بگیری.


36. از محتوای طنز استفاده کنید (آپدیت)

اپلیکیشن های مجازی بیشتر برای سرگرمی افراد ساخته شده اند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید از محتوای طنز در پیج خودتان استفاده کنید. بیش از حد خشک بودن و رسمی بودن در فضای مجازی خوب نیست. با محتوای طنز شما میتوانید با کاربران خودتان صمیمی تر شوید و در نتیجه تعامل شما افزایش پیدا میکند. تعامل بیشتر = فالوور بیشتر


علت اضافه نشدن فالوور در اینستاگرام چیست؟

چرا پیجم رشد نمیکنه

1- اهمیت ندادن به گرافیک

حتی اگر پست شما وارد اکسپلور شود و بازدید زیادی داشته باشد، اما ظاهر صفحه شما خوب نباشد، یعنی طراحی پست ها، هایلایت ها، بیو و پروفایل و غیره، بسیاری از افراد تمایلی به دنبال کردن شما نخواهند داشت. بنابراین ظاهر صفحه شما بسیار بسیار مهم است …

2- نداشتن استوری های مفید

شما باید روزانه حداقل 5 استوری مفید ارسال کنید. اگر 2 استوری ارسال می کنید که یکی از آنها صبح بخیر و دیگری عکس فرزندتان است، چرا باید یکی شما را دنبال کند؟ پس یک استوری خوب بسازید.

3- نزاشتن محتوای آموزشی

سعی نکنید فقط تصاویر و محتوا در مورد محصولات خود ایجاد کنید، باید اطلاعات خوبی به کاربران خود بدهید. برای این کار کافی است از صفحات رقیب خود ایده بگیرید یا از گوگل استفاده کنید.

چگونه فالوور را افزایش دهیم؟ خب، دیگر لازم نیست این سوال را بپرسید، زیرا من به طور کامل نحوه انجام آن را توضیح دادم. با دقت بخوانید و دست به کار شوید. به نظر شما کدام یک از موارد فوق بهترین راه برای جذب فالوور در اینستاگرام است؟ در نظرات پست برای من بنویسید.

اگر بخواهیم همه عوامل ثابت ماندن فالوور در اینستاگرام را بیان کنیم شامل موارد زیر است:

  • زمان بندی نامناسب جهت انتشار پست
  • عکس نامناسب کاور
  • تیتر نامناسب
  • عکس نامناسب هایلایت
  • عکس بی کیفیت پروفایل
  • محتوای بی ارزش
  • زبان و نحوه بیان نامناسب
  • هشتگ گذاری غلط
  • استفاده نادرست از رنگ
  • لینک دهی غلط
  • تعداد نامناسب پستپ
  • و …

10 اشتباه مهم در افزایش فالوور

اشتباهات متعددی وجود دارد که صفحات معمولا برای افزایش تعداد فالوورها مرتکب می شوند و در نهایت صفحه خود را از بین می برند:

  • فالو انفالو
  • تولید محتوای زرد
  • استفاده از تیتر و عناوین زرد
  • شرکت در گروه های تعاملی
  • خرید فالوور فیک
  • ارسال کامنت اسپم
  • فعالیت بیش از حد
  • بستن پیج زمان تبلیغات
  • آپلود تعداد بالای محتوا
  • آپلود محتوای غیر مرتبط

3 مدل پست که فالوور میاره!

در این قسمت 3 مدل پست را مثال زدم که اگر آگاهانه از آنها استفاده کنید باعث افزایش فالوور صفحه شما میشود:

1. آموزش + ایده

این مدل پست برای صفحات فروش محصول بهترین کاربرد را دارد. مثلاً در کنار فروش شال و روسری، ایده بستن شال یا روسری را آموزش دهید یا نشان دهید که این شال با چه لباسی ست میشود.

2. قبل و بعد

این مدل پست معجزه می کند و برای 90 درصد موضوعات به خصوص برای پیج های زیبایی، آرایش و … کاربرد دارد.

وقتی قبل و بعد کار را نشان می دهید، در واقع تخصص و مهارت خود را نشان می دهید.

3. معرفی منبع

این پست در تمام صفحات اعم از آموزشی و فروش محصول کاربرد دارد. مثلاً 3 مدل مانتو بهاره را که حتماً باید داشته باشید را معرفی کنید یا این 5 کتاب ذهنیت شما را تغییر می دهد. ببینید معجزه می کند، حتما پست بگذارید و با این روش ها فالوور بگیرید.


منابع

https://blog.hubspot.com/marketing/gain-instagram-followers

https://later.com/blog/get-more-instagram-followers/#2-have-a-strong-personal-brand

https://buffer.com/library/instagram-growth/#getting-more-followers-on-instagram-isn%E2%80%99t-a-one-time-affair

https://www.w3.org/TR/low-vision-needs/


بهترین روش جذب فالوور در اینستاگرام چیست؟

اگر می خواهید نظر من را در این مورد بدانید، تولید محتوای ارزشمند بهترین راه برای افزایش فالوور در اینستاگرام است. موارد دیگری که در این مقاله به آنها اشاره کردیم به شما کمک زیادی می کند.

افزایش فالوور با خرید فالوور خوبه یا بد؟

در هر زمینه ای که هستید باید به صورت اصولی فالوورهای خود را افزایش دهید. فالووری که خریداری می کنید، دنبال کننده هدف شما نیست، به افزایش فروش شما کمک نمی کند و با پست های شما ارتباط برقرار نمی کند. بنابراین به هیچ وجه توصیه نمی شود.

چگونه برای تولید محتوای خلاقانه جهت افزایش فالوور اینستاگرام اقدام کنم؟

اگر به دنبال الهام گرفتن برای تولید محتوای خلاقانه جهت افزایش فالوور اینستاگرام تان هستید، حتما نگاهی به اکسپلور اینستاگرام و ریلز ها داشته باشید. سعی کنید مدت زمان مشخصی را برای آنالیز محتواهای این دو بخش اختصاص دهید. با بررسی محتواهای محبوب که به این دو tab راه پیدا کرده اند متوجه یک روال و الگوی تکراری می شوید. این الگو نمایانگر علاقه و توجه مخاطبان امروزی به محتواهای شبکه های اجتماعی و موضوعات روز است.

هشتگ های مناسب پست هایم را چگونه اضافه کنم؟

اول اینکه هشتگ های مناسب را برای افزایش فالوور اینستاگرام، پشت سر هم و به تعداد زیاد داخل پست تان قرار ندهید. شما می توانید از فضای کپشن برای اضافه کردن محتوا استفاده کنید. در کامنت اول هشتگ های مناسب پست را قرار دهید و آن را پین کنید. این یک روش موثر برای جذب ترافیک بیشتر به پست هایتان بدون از دست دادن ِمخاطبان ِاحتمالی است. طبق گفته شرکت متا، استفاده از هشتگ ها در کامنت ها باعث کاهش دید کاربران نمی شود و نظم بیشتری به ساختار پست های شما می دهد.

چگونه می توانم متوجه شوم که فالوورهای بالقوه من چه نوع محتوایی را می پسندند؟

برای افزایش فالوور اینستاگرام نیاز دارید که احتیاجات مخاطبان بالقوه تان را شناسایی کنید. برای درک بهتر می توانید تحقیق کنید و چند پرسونا برای مخاطبان تان بسازید. این پرسونا ها به شما کمک می کنند تا فالوور های هدف خود را شناسایی کرده و برای آنها به درستی محتوا تولید کنید. برای تحقیق کردن می توانید از اطلاعاتی که در بخش insight اینستاگرام ارائه می شود، هشتگ های محبوب و آنالیز آنها استفاده کنید. این داده ها به شما نشان می دهند که مخاطبان بالقوه تان با چه مسائلی درگیر هستند، چه نیاز هایی دارند و به چه محتواهایی توجه نشان می دهند.

‫2 دیدگاه ها

  1. میخواستم سایت خرید فالوور ،ممبر،لایک و ویو روبیکا1 که تخصصی در زمینه روبیکا و روبینو فعالیت میکنه را بهتون معرفی کنم تا بتونید از طریق سایتتون فروش بالایی را داشته باشید
    پیشنهاد من تست سرویس‌ها است با قیمت بسیار پایینتر از همه جا
    سرویس برای توسعه دهندگان api هم وجود دارد
    سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا