پشتیبانی سئو سایت | حفظ جایگاه وب سایت در گوگل!

پشتیبانی سئو یکی از خدمات رایجی است که توسط شرکت‌های سئو، ارائه می‌شود زیرا این خدمات تاثیر زیادی در افزایش بازدید سایت و بالا رفتن رتبه آن در موتورهای جستجو دارند. در واقع باید گفت که تمام سایت‌ها برای ماندگاری در فضای اینترنت باید از خدمات پشتیبانی سئو استفاده کنند چون معمولا پشتیبان یا کارشناس سئو با نرم‌افزارهای مخصوص و یک‌سری تکنیک‌های خاص، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد. به منظور آشنایی بیشتر شما با خدمات پشتیبانی سئو سایت در ادامه توضیحات بیشتری درباره انواع خدمات پشتیبانی، مزایا پشتیبانی و دلیل ضرورت آن به شما ارائه می‌دهیم.

همانطور که از نام آن مشخص است مسائل فنی و تاثیرگذار سایت در این بخش تحلیل می‌شود. به عنوان مثال چنانچه در کدهای سایت باگ وجود داشته باشد و به عبارتی کدها بهینه نباشند، سرعت سایت کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل پشتیبان سئو، کدها را از نظر خطا و یا بهینه بودن بررسی می‌کند و ایرادات آن را برطرف می‌کند. افزایش سرعت سایت، بهینه‌سازی نمایش وب سایت در موبایل و پیاده سازی گواهینامه امنیتی نیز از جمله خدمات فنی سئو سایت به حساب می‌آید.
عنوان و متا دیسکریپشن دو عامل مهمی هستند که باعث بازدید کاربر از صفحه سایت شما می‌شوند و هر چه این دو مورد جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشند شانس بازدید از سایت شما افزایش پیدا می‌کند. در واقع عنوان و متا صفحات سایت شما باید مرتبط با جستجوی کاربران باشند. به همین دلیل کارشناسان سئو بررسی می‌کنند که حتما از از کلمات کلیدی اصلی و مرتبط در عنوان‌ها و متا دیسکریپشن صفحات استفاده شده باشد. بهینه‌سازی تیترها و بهینه‌ساری محتوا سایت نیز از جمله خدمات پشتیبانی سئو سایت‌ها است که مربوط به سئو داخلی سایت می‌شود.
سئو خارجی نیز تاثیر زیادی در افزایش اتوریتی دامنه وب سایت و رتبه گرفتن سایت دارد. در همین راستا یکی از مسائل مهمی که پشتیبان سئو به آن می‌پردازد، سئو خارجی سایت است. معمولا سئو خارجی شامل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی گوناگون، بک لینک‌ها و انتشار رپورتاژ آگهی می‌شود. به عبارتی می‌توان گفت سئو خارجی شامل اقداماتی است که به افزایش ترافیک سایت کمک می‌کند.
سئو طبیعی در واقع ترکیب سئو داخلی و سئو خارجی است و به منظور افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو صورت می‌گیرد. بهینه کردن محتوای صفحات، بک لینک دادن، اصلاح عنوان‌ها و متا صفحات نیز مجموعه اقداماتی است که پشتیبان سئو به منظور سئو طبیعی سایت انجام می‌دهد.
سئو محلی یا local seo بخشی از فعالیت‌های مربوط به سئو است که معمولا برای افزایش رتبه سایت در یک منطقه جغرافیایی خاص انجام می‌شود. به عبارتی این نوع از خدمات سئو بیشتر مربوط به سایت‌هایی است که اغلب خدمات و محصولات خود را به افرادی در مکان‌ها یا شهرهای خاص، ارائه می‌دهند.
مدیریت شهرت یا (Reputation Management) از جمله خدماتی است که پشتیبان سئو سایت ارائه می‌دهد و تمام سایت‌ها به خصوص وب‌سایت‌های فروشگاهی به آن نیاز دارند. چون مدیریت شهرت آنلاین، کاری می‌کند تا نظرات منفی و انتقادها به سایت شما تا حد ممکن کاهش پیدا کند و این امر معمولا  سبب افزایش اعتبار شما در بین کاربران می‌شود. به طور کلی باید گفت که در این نوع خدمات، پشتیبان سئو با تولید محتوای ارزشمند و مفید، تعداد نظرات مثبت سایت را بالا می‌برد.
برای آنالیز سایت، پشتیبان سئو با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند Google Search Console مواردی همچون تعداد نمایش، مقدار کلیک‌های سایت، کلمات کلیدی ورودی پرطرفدار گوگل و کیفیت محتوای سایت را به دقت بررسی می‌کند تا بتواند نقاط قوت و ضعف سایت را پیدا کند.

مزایای پشتیبانی سئو

  • نمایش سایت در نتایج اولیه
  • افزایش سرعت سایت
  • افزایش تعداد بازدید از سایت
  • کسب درآمد بیشتر از سایت
  • پیروزی در برابر رقبا
  • افزایش اعتبار سایت
  • جلوگیری از به وجود آمدن اختلال در سایت
  • افزایش تعداد مخاطب
  • افزایش رضایت‌مندی کاربران از خدمات سایت شما
  • افزایش وفاداری و اعتماد کاربران به سایت

مزایای پشتیبانی سئو


هزینه پشتیبانی سئو سایت چقدر است؟

معمولا نرخ ثابت و مشخصی برای هزینه پشتیبانی سئو وجود ندارد و هزینه پشتیبانی سئو یک سایت ممکن است با سایت دیگر متفاوت باشد. معمولا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بهینه‌سازی سایت‌ها پس از بررسی دقیق سایت از نظر سئو، قیمت هزینه دقیق خدمات پشتیبانی سئو سایت را اعلام می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت هزینه پشتیبانی به فاکتورهای مختلف زیر بستگی دارد:

  • تعداد خدمات انجام شده
  • وضعیت جایگاه سایت در موتورهای جستجو
  • میزان خطاهای سایت
  • میزان سختی کلمات کلیدی
  • قدرت رقبا شما در حوزه سئو
  • اعتبار دامنه سایت
  • تعرفه شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی
  • دستمزد پشتیبان
  • تعداد گزارش‌های دوره‌ای

هزینه پشتیبانی سئو

چرا‌ پشتیبانی سئو سایت ضرورت دارد؟

پشتیبانی سئو شامل خدماتی همچون رفع خطاها، تولید محتوای ارزشمند، بهینه کردن عنوان و متا، لینک‌سازی خارجی و… است. چون در صورتی که یک سایت دارای خطا و باگ‌های متعدد باشد، محتوای ارزشمندی نداشته باشد و یا سرعت پایینی نیز داشته باشد؛ به تدریج از فضای وب حذف می‌شود و رتبه آن نیز در موتورهای جستجو به پایین‌ترین رتبه ممکن می‌رسد. در نتیجه کلیه وب‌سایت‌ها برای ماندگاری در فضای و رتبه گرفتن در موتورهای جستجو به خدمات پشتیبانی سئو نیاز دارند و انجام این خدمات برای کلیه سایت‌ها ضرورت دارد. اگر میخواهید پشتیبانی سئو سایت خود را به یک تیم حرفه ای و قدرتمند بسپارید، ما اینکار را به صورت اصولی و دقیق برای شما انجام میدهیم.

پشتیبانی سئو سایت شامل چه خدماتی است؟

هر پشتیبان سئو وظایفی دارد که در ادامه آن را به صورت خلاصه به شما توضیح میدهیم.


1. سئو تکنیکال یا فنی: موارد مهم و فنی وب سایت

بهینه کردن کدهای سایت

هرچقدر کدهای وب سایت شما بهینه تر باشد، به طبع سرعت بارگذاری سایت شما افزایش می یابد. پس بهینه بودن کدها از فاکتورهای مهم سئو وب سایت میباشد. دقت کنید در صورتی که نسبت کدها به متن در یک صفحه بیشتر باشد درک آن صفحه نیز برای گوگل دشوارتر است.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

امروزه اکثر کاربران به دلیل راحتی استفاده از گوشی تلفن همراه خود برای وبگردی و جستجو استفاده میکنند. نسبت استفاده کاربران از گوشی موبایل به مراتب بیشتر از رایانه و لپ تاپ است. گوگل نیز متوجه اهمیت این موضوع شده است و برای آن دسته از سایت هایی که برای موبایل بهینه شده اند ارزش بسیار بیشتری قائل است.

وب سایتی که برای موبایل بهینه شده باشد تجربه کاربری بهتری را به مخاطب شما منتقل میکند و برعکس وب سایتی که بهینه نباشد کاربر را دچار مشکل میکند. در حقیقت کاربر مجبور است برای دسترسی به قسمت های مختلف به صورت افقی در سایت اسکرول کند.

افزایش سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای سئو، سرعت بارگذاری وب سایت ها است. حتی اگر شما بهترین محتوا را به کاربر خود ارائه دهید ولی سرعت لود سایت شما پایین باشد مخاطب را ناراضی میکند و گوگل نیز از این امر با خبر است و وب سایت هایی که سریعتر هستند را در رتبه های برتر نمایش میدهد.

سرعت لود وب سایت شما همواره باید زیر 4 ثانیه باشد تا کاربر زمان زیادی را برای مشاهده صفحات شما صرف نکند. در این صورت ممکن است کاربر قبل از باز کردن صفحه، سایت شما را ترک کند.

نصب گواهی SSl

گوگل همواره تلاش دارد تا بهترین وب سایت ها را در نتایج به کاربران نمایش دهد. وب سایت های ناامن و دارای بدافزار در نگاه گوگل به هیچ وجه قابل نمایش نیستند. به تازگی گواهی SSl برای گوگل اهمیت بیشتری پیدا کرده است و حتی گوگل این مورد را در ابزار سرچ کنسول خود نیز اضافه کرده است. حتی در صورتیکه سایتی این گواهی را نداشته باشد مرورگر گوگل کروم نیز درباره نبود آن به شما هشدار میدهد.

در حقیقت وب سایتی که گواهی SSL دارد، دارای یک لایه امنیتی بین سرور و کاربر است. دلیل این که وب سایت های دارای اس اس ال در نگاه گوگل اهمیت دارند این است که حفاظت از اطلاعات کاربران اهمیت زیادی برای گوگل دارد.


2. سئو داخلی: بهینه سازی صفحات وب سایت

بهینه کردن متا تایتل و متا دیسکریپشن صفحات

همه صفحات سایت شما دارای دو داده بسیار مهم هستند که گوگل در همه صفحات آن ها را بررسی میکند و به کمک آن ها اطلاعاتی را در نتایج خود به کاربر نمایش میدهد. پشتیبان سئو وظیفه دارد که در متا تایتل و متا دیسکریپشن صفحات سایت شما از کلمات کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مشابه استفاده کند. البته این کار باید کاملا به صورت طبیعی انجام شود.

متا تایتل یا همان عنوان صفحه میتواند نرخ کلیک سایت شما را افزایش دهد، البته در صورتی که با استفاده از کلمات کلیدی و به صورت جذاب نوشته شده باشد. توضیحات متا هم همین نقش را دارد. البته باید دقت کنید در توضیحات متای صفحات خود جملات معنی دار بنویسید.

در صورتی که کلیک روی تایتل یک وب سایت در نتایج جستجو بیشتر باشد گوگل به احتمال زیاد رتبه آن وب سایت را افزایش میدهد. بنابراین شما باید اهمیت زیادی به این دو داده در صفحات سایت خود بدهید.

تیترنویسی صحیح

استفاده از تگ های هدینگ یا همان H1 تا H6 میتواند رتبه صفحات سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. زمانی که صفحات و مقالات سایت خود را به درستی تیتربندی میکنید در واقع خواندن را برای کاربر خود راحت تر میکنید و گوگل نیز این امر را بسیار دوست دارد. اکثر پشتیبانان سئو نحوه این تیتربندی را به صورت صحیح میدانند و صفحات سایت را با توجه به این اصل بهینه میکنند.

سئو محتوا

حالا زمان آن رسیده است که برترین عامل سئو را مورد بررسی قرار دهیم. محتوا پادشاه است. گوگل ابزارها و الگوریتم های مختلفی دارد که میتواند با استفاده از ان کیفیت محتوای یک صفحه را بررسی کند. مثلا مدت زمان حضور کاربران و بانس ریت یک صفحه را بررسی میکند تا متوجه شود که محتوای با کیفیتی است یا خیر.

اگر تنها روی دیگر موارد سئوی داخلی تمرکز کنید و محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید نکنید، نمیتوانید جایگاه مناسبی را در گوگل داشته باشید. شما باید محتوای خودتان را حتی نه برای گوگل بلکه برای کاربر خودتان بنویسید. گاهی اوقات نوشتن یک محتوای کوتاه تر که برای کاربر نوشته شده است و اطلاعات اصلی و مهم را به کاربر میدهد بهتر از محتوایی است که طولانی تر است و دارای توضیحات اضافه و بی اهمیت است.

اگر سایت خود را به یک پشتیبان سئو بسپارید، پشتیبان از این موضوع آگاهی دارد که استفاده از انواع دیگر محتوا مانند ویدیو، اینفوگرافیک و … علاوه بر محتوای متنی میتواند سئوی وب سایت شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.


3. سئو خارجی: بهینه کردن در بیرون از سایت

سئو خارجی از جمله مسائلی است که میتواند امتیاز دامنه شما را به شکل مورد توجهی افزایش دهد و در نهایت موجب افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل شود. در حقیقت زمانی که آتوریتی یک وب سایت نسبت به یک سایت دیگر بیشتر باشد امکان اینکه در نتایج جایگاه بالاتری داشته باشد نیز بیشتر است.

حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند. کافیست سر خود را بچرخانید و نگاهی به دور و اطراف خود بیندازید. متوجه خواهید شد که اکثر افراد به گوشی خود خیره شده اند. بنابراین داشتن صفحات در شبکه های اجتماعی میتواند ترافیک بیشتری را به سایت شما منتقل کند. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی، برندسازی سایت شما را تقویت میکند و این موضوع به افزایش رتبه سایت شما به طور غیر مستقیم کمک خواهد کرد. گوگل وب سایت هایی که برندینگ خوبی دارند را در رتبه های برتر نمایش میدهد.

لینک سازی

بک لینک از گذشته تا به امروز جایگاه ویژه ای در نزد الگوریتم های گوگل داشته است. در حقیقت هرچه بک لینک بیشتری از سایت های معتبر و باکیفیت داشته باشید به معنی این است که آن وب سایت ها شما به عنوان یک وب سایت خوب تایید کرده اند.

البته باید این موضوع را بدانید که لینک سازی هم باید به صورت اصولی و صحیح انجام شود تا موجب اسپم شدن دامنه شما نشود. پشتیبان سئو همه نکات مربوط به لینک سازی یک وب سایت را میداند و میتواند کمک بسزایی به شما در انجام این موضوع کند.


4. سئو طبیعی: افزایش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو

امروزه اهمیت سئو طبیعی در اکثر کسب و کارها بیشتر شده است. در حقیقت سئو طبیعی به افزایش رتبه وب سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو اشاره دارد.

در صورتی که پشتیبانی سئو سایت شما توسط تیم ما انجام شود، ما این کار را با بهینه سازی داخلی و خارجی سایت شما انجام میدهیم.


5. سئو محلی: رشد رتبه سایت در نتایج محلی جستجوها

برخی از کسب و کارها مختص مکان خاصی هستند. بنابراین در این نوع کسب و کارها سئو محلی اهمیت بیشتری دارد. اگر در یک منطقه خاص فعالیت میکنید و درامد شما وابسته به مشتریان محلی است باید سئو محلی را هدف قرار دهید.

وب سایت هایی را که به عنوان مثال میتوانیم برای سئو محلی نام ببریم میتواند شامل رستورانی در تهران یا یک تعمیرگاه اتومبیل در یک منطقه خاص تهران باشد.


جمع بندی

پشتیبان سئو تکنیک های مختلفی از سئو داخلی، سئو خارجی و سئوی فنی را روی وب سایت شما پیاده سازی میکند تا بتوانید به رتبه های بالاتر موتورهای جستجو برسید.

اگر میخواهید از خدمات پشتیبانی سئو استفاده کنید میتوانید همین حالا از کارشناسان آکادمی وندو کمک و مشاوره بگیرید.

چه وب سایت هایی به پشتیبانی سئو نیاز دارند؟

اگر قصد دارید وب سایت خود را به صفحات اول گوگل ببرید و در جایگاه های اول ماندگار باشید، پشتیبانی سئو بهترین گزینه برای وب سایت و کسب و کار شما است.

قیمت پشتیبانی سئو چقدر است؟

سئو بسیار گسترده است، از طرفی نوع درخواست هر کارفرما با دیگری متفاوت است. بنابراین نمیتوان قیمت دقیقی برای پشتیبانی سئوی وب سایت تعیین کرد. قیمت سئو با توجه به فعالیت ها و کارهای انجام شده بر روی ان وب سایت تعیین میگردد.

اگر رتبه اول سئو را کسب کنم دیگر نیازی به سئو نخواهم داشت؟

با توجه به اینکه سئو وب سایت در گوگل مزایای بسیاری برای کسب و کارها دارد، همه به دنبال کسب رتبه اول در گوگل هستند. با توجه به این مسئله میتوان فهمید که رقبای شما هیچوقت بیکار نمی نشینند و همواره در تلاش هستند تا جایگاه بهتری کسب کنند. بنابراین در صورتی که میخواهید جایگاه خود را حفظ کنید باید از خدمات پشتیبانی سئو سایت استفاده کنید.

پشتیبانی سئو وبسایت چه مزایایی دارد؟

از مزایای پشتیبانی سئو میتوان کسب رتبه اول در گوگل، افزایش سرعت بارگذاری وب سایت، افزایش کاربران سایت، کسب درآمد بیشتر از وب سایت، افزایش اعتبار وب سایت و پیروزی در برابر رقبا را نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا