سئو کلاه سفید چیست؟ 9 تکنیک سئوکلاه سفید

در بهینه سازی موتورهای جستجو دو نوع تکنیک برای سئو وجود دارد:

  • سئو کلاه سفید
  • سئو کلاه سیاه

امروز با اصطلاح سئو کلاه سفید آشنا می شویم. همچنین تکنیک ها و ابزارهای آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

سئو کلاه سفید چیست؟

کلمه “سئو کلاه سفید” به استراتژی های سئو اشاره دارد که از دستورالعمل هایی پیروی می کند که توسط هر موتور جستجویی مانند گوگل به منظور بهبود رتبه یک صفحه وب ارائه شده است. به هر تکنیکی اطلاق می شود که به بهبود رتبه سئو بدون فریب دادن و دور زدن شرایط و ضوابطی که مطابق با موتور جستجو است کمک می کند. موارد کلاه سفید برخلاف تکنیک های کلاه سیاه هستند که هدف آنها افزایش رتبه وب سایت از طریق روش های غیرقانونی و فریب دهنده است.

 

چرا تکنیک های سئو کلاه سفید ضروری است؟

آنها ضروری هستند زیرا اگر کسی سعی کند دستورالعمل های ارائه شده توسط موتور جستجو را دور بزند، موتور جستجو این اختیار را دارد که با پنالتی کردن یا کاهش رتبه سئو آن سایت را مجازات کند.

 

9 تکنیک منحصر به فرد سئو کلاه سفید

در ادمه چند تکنیک سئو کلاه سفید را معرفی میکنیم که به شما کمک می کند تا ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

تکنیک های سئو کلاه سفید

1. محتوای با کیفیت

اولین و مهمترین دلیل کسب رتبه بالا از یک موتور جستجو، محتوای مرتبط و با کیفیت است. ارائه محتوای باکیفیت به کاربر می تواند ترافیک بیشتری را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد زیرا اگر کاربر محتوا را مطابق با نیاز خود بیابد، قطعاً بازخورد مثبتی ایجاد می کند که می تواند رتبه سئوی آن سایت را افزایش دهد و در نتیجه ترافیک بیشتری به دست آورد.

 

2. پیوندها و توضیحات متا

استفاده از توضیحات متای مناسب و ارائه لینک هایی با عنوان مرتبط با محتوایتان، مطمئناً سئوی شما را بهبود می بخشد.

 

3. تگ آلت تصاویر

قرار دادن تگ‌های alt به تصاویر یکی دیگر از تکنیک‌های خوب سئو کلاه سفید است تا موتور جستجو متوجه شود که تصاویر در مورد چه موضوعی است. تصاویر مرتبط و باکیفیت کاربر را جذب می کند و منبع خوبی برای ایجاد ترافیک و افزایش رتبه است. چرا که اگر دقت کنید بسیاری از کاربران از بخش جستجوی تصاویر گوگل نیز استفاده میکنند.

 

4. سازگاری سایت با موبایل

شما همیشه باید روی ساخت یک وب سایت سازگار با موبایل تمرکز کنید. امروزه کاربران بیشتر از طریق تلفن همراه سایت ها را مرور می کنند و بنابراین مهم است که صفحه وب شما باید با موبایل سازگار باشد و بر اساس آن ساخته شود.

 

5. تجربه کاربری

همیشه روی تلاش برای ارائه یک تجربه لذت بخش به کاربر خود تمرکز کنید. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که یک کاربر به وب سایت بیاید و بلافاصله بدون حتی مرور آن را ترک کند. اگر هر کاربری به وب سایت شما رسید، سعی کنید با ارائه محتوا، لینک، تصاویر و  … مناسب، او را حفظ کنید. همچنین باید مطمئن شوید که آنها به راحتی می توانند اطلاعات خود را بدون هیچ مشکلی پیدا کنند. این موضوع به کاهش نرخ پرش یا بانس ریت کمک می کند.

 

6. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق در مورد اینکه مردم واقعاً چه چیزی را جستجو می کنند و از چه کلماتی استفاده می کنند، کلید اصلی است. قدرت کلمات کلیدی خود را افزایش دهید. فقط به چند کلمه کلیدی تکیه نکنید، بلکه سعی کنید تا حد ممکن کلمات کلیدی بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، امتیازات سئوی شما را افزایش می دهد و بنابراین باید روی نیازهای مخاطبانتان تمرکز کنید و سپس کلمات کلیدی را برای صفحه خود تهیه کنید.

مثال – اگر وب سایت شما درباره «تور و سفر» است، باید از کلمات کلیدی مانند «بهترین تورها و سفرها»، «تورهای تعطیلات»، «تورهای ماه عسل» و  … استفاده کنید.

 

7. از تصاویر و اینفوگرافیک ها استفاده کنید

از تصاویر و اینفوگرافیک ها برای جلب توجه کاربر استفاده کنید. وقتی محتوا با تصاویر و اینفوگرافیک ها ترکیب می شود، برای کاربر حس بیشتری ایجاد می کند و او را جذب می کند.

 

8. از HTTPS استفاده کنید

سرور دامنه شما باید HTTPS باشد نه HTTP. این موضوع تفاوت زیادی ایجاد می کند زیرا سرورهای HTTPS در مقایسه با HTTP دارای سطح حفاظت فایروال بالاتری هستند. اگر کسی چیزی از وب سایت شما می خرد و اگر از طریق درگاه آنلاین پرداخت می کند، استفاده از سرورهای HTTPS بسیار توصیه می شود.

 

9. به روز رسانی مطالب خود ادامه دهید

موتورهای جستجو محتوای جدید را دوست دارند. محتوای جدید فرصتی برای کسب جایگاه است و به شما کمک می کند رتبه خود را افزایش دهید. بررسی و به روز رسانی مداوم کمک زیادی به کسب رتبه بالاتر می کند.

 

بهترین ابزار سئو کلاه سفید چیست؟

در سرعت در حال حرکت امروزی، برای اینکه از رقبا جلوتر بمانید، باید ابزارهای اینترنتی را بسیار موثر انتخاب کنید. در ادمه برخی از ابزارهای افزایش سئو را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. ابزار کیورد پلنر Keyword Planner

گوگل که یک موتور جستجوی پرکاربرد است دارای ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی است که به عنوان برنامه ریز کلمات کلیدی شناخته می شود، ما آن را ابزار کلمات کلیدی گوگل یا کیورد پلنر نیز می نامیم. با استفاده از این ابزار می توانید به راحتی بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده را با توجه به محتوای خود پیدا کنید. همچنین تعداد جستجوهای انجام شده با استفاده از آن کلمه کلیدی خاص را نشان می دهد.

2. ابزارهای جستجوگر رتبه وب سایت

هر وب سایتی که در گوگل لیست می شود دارای یک رتبه بندی است و وب سایت های مختلفی وجود دارند که رتبه بندی توسط گوگل به آنها ارائه می شود. یکی از آنها Alexa.com است و یکی دیگر Ahrefs.com و … . دانستن رتبه وب سایت شما بسیار مهم است. باید بدانید که “اگر بتوانید چیزی را اندازه گیری کنید، می توانید آن چیز را بهبود ببخشید.” خوب، گوگل این را به خوبی می داند و برای هر وب سایتی رتبه بندی در نظر میگیرد.

 

جمع بندی پایانی

با استفاده از روش سئو کلاه سفید می توان به راحتی وب سایت را بدون دردسر و پنالتی شدن سئو کرد. این روش ها برای دراز مدت بسیار مفید هستند و به حفظ و بهبود رتبه سئو کمک می کنند. اگر کسی از تکنیک‌های «سئو کلاه سفید» استفاده نمی‌کند، به این معنی است که از تکنیک‌های «سئو کلاه سیاه» استفاده می‌کند و اگر توسط خزنده وب موتور جستجو شناسایی شود، وب‌سایت موردنظر می‌تواند هر لحظه پنالتی شود.

اگر میخواهید سئو را به طور کامل یاد بگیرید، پیشنهاد میکنیم صفحه 0 تا 100 آموزش سئو آکادمی وندو را مطالعه کنید.

هر گونه سوالی دارید میتوانید از طریق نظرات بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا