سئو محلی چیست؟ 7 تکنیک مهم لوکال سئو

سئو محلی چیست؟

وقتی صحبت از سئو محلی میشود منظور این است که گوگل موقعیت کاربر را با استفاده از IP تشخیص و بهترین نتایج را بر اساس جستجوری کاربر نمایش میدهد.

شاید برای شما پیش آمده باشد که در گوگل به دنبال رستوران بوده اید و پس از جستجوی این عبارت گوگل نزدیک ترین رستوران ها را با توجه به موقعیتتان به شما نشان داده است. در واقع این وب سایت ها روش ها و اصول سئو محلی را در وب سایت خود به درستی اجرا کرده اند که در نتایج برتر گوگل قرار دارند.

فرض کنید شما یک فروشگاه فیزیکی لباس در شهر تهران در محدوده پونک دارید. خب در اینصورت برای شما بهتر است روی سئو محلی خود بیشتر کار کنید. زیرا برای افرادی که در شهرهای دیگر هستند، امکان حضور در فروشگاه شما برایشان سخت تر است. وقتی تکینیک های لوکال سئو را به درستی در وب سایت خود پیاده سازی کنید، متوجه خواهید شد اکثر افرادی که به فروشگاه شما مراجعه میکنند از منطقه پونک یا به طور کلی از شهر تهران هستند.

اگر شما یک فروشگاه لباس آنلاین داشته باشید این امکان برای شما وجود دارد که فروش اینترنتی داشته باشید. در این صورت سئوی محلی برای شما موضوع بسیار مهمی نمیباشد. اما اگر علاوه بر فروش اینترنتی، فروش حضوری نیز دارید و یا امکان ارسال سفارشات به صورت آنلاین را ندارید، باید روی سئو محلی خود بیشتر کار کنید.

البته شاید بتوان گفت یکی از بهترین مثال ها برای سئوی محلی، رستوران است. حتی اگر رستوران شما ثبت سفارش به صورت آنلاین نیز داشته باشد، امکان ارسال غذا به سایر شهرها بسیار مشکل و یا شاید غیرممکن است. فقط در صورتی این ممکن است که شعبه های مختلفی در شهرهای دیگر داشته باشید که در آن صورت نیز به لوکال سئو نیاز دارید.

 

نکات مهم سئو محلی چیست؟

خب در این قسمت مواردی را به شما خواهم گفت که برای بهبود سئو محلی سایت به آن ها نیاز دارید.

 

1. Google My Business خود را بهینه کنید

ثبت کسب و کارتان در Google My Business یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در جهت بهبود سئو محلی وب سایتتان انجام دهید. کافی است وارد صفحه Google My Business یا کسب و کار من در گوگل شوید و اطلاعات سایت خود را ثبت کنید. بعد از ثبت اطلاعات باید منتظر ارسال تاییدیه از سمت گوگل باشید که امکان دارد 1 تا 2 هفته طول بکشد. وقتی تاییدیه برای شما ارسال شد، اولین کار چک کردن اطلاعات تماس و آدرس است، بعد از آن کتگوری کسب و کار خود را تعیین کنید و اطلاعات دیگر را که گوگل از شما میخواهد، ثبت کنید.

 

2. نظرات آنلاین مشتریان بسیار مهم است

اگر نام کسب و کار یا رستورانی را در گوگل جستجو کرده باشید میتوانید نظرات کاربران در مورد سرعت و کیفیت خدمات دهی را مشاهده کنید. شما میتوانید از کابرانتان بخواهید در صورت رضایت برای کسب و کار شما نظرات خود را ثبت کنند. علاوه بر ثبت نظرات در گوگل میتوانید در صفحات سایت خود از کاربران درخواست نظردهی داشته بشید. از مزیت های نظرات این است که کلمه کلیدی شما به صورت طبیعی تکرار میشود. علاوه بر این میتوانید در پاسخ کامنت ها با ذکر محلی که در آن هستید از کاربر تشکر کنید.

 

3. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهکارها برای افزایش بازدهی سایت و بهبود برندینگ هستند. بسیاری از رستوران هایی که در سرچ گوگل مشاهده میکنید، صفحات اجتماعی فعالی دارند. دقت کنید استراتژی های درستی را برای شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید و فعالیت اصولی و مستمر داشته باشید.

 

4. سایت خود را در نقشه گوگل ثبت کنید

خب در مورد Google My Business صحبت کردیم. این ابزار گوگل برای کشور ما دارای محدودیت هایی است، به همین دلیل پیشنهاد میکنیم اطلاعات سایت خود را در گوگل مپ ثبت کنید. گوگل مپ برای بهبود سئو محلی بسیار مهم است.

 

5. گوگل مپ را در سایت خود قرار دهید

قرار دادن گوگل مپ هم در سایت میتواند به بهبود سئوی محلی سایت شما کمک کند. میتوانید گوگل مپ را در صفحه تماس با ما یا در فوتر سایت خود قرار دهید.

 

6. صفحات سایت را برای موبایل بهینه کنید

اگر اکثر مقاله های مهم سایت ما را بخوانید متوجه میشوید که تاکید بسیاری بر بهینه سازی سایت برای موبایل دارم. چرا که این مورد یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو در رتبه بندی است. فرض کنید در مسیر بازگشت از محل کار بسیار گرسنه هستید. مرورگر گوشی را باز میکنید و عبارت رستوران را در گوگل سرچ میکنید تا رستوران های نزدیک شما را نشان دهد. حتی اگر سئو محلی را رعایت کرده باشید ولی وب سایت شما با موبایل هماهنگی نداشته باشد، مشتری وب سایت شما به سرعت ترک میکند.

 

7. دایرکتوری محلی را برای ثبت سایت فراموش نکنید

وب سایت ها و دایرکتوری های محلی زیادی وجود دارند که بهترین مکان برای ثبت سایت شما و افزایش سئو است. میتوانید سایت خود را در این دایرکتوری های ثبت کنید تا به رتبه های بالاتر گوگل برسید.

 

چرا باید به سئو محلی اهمیت بدهیم؟

  1. افرادی که جستجوی محلی انجام میدهند معمولا از کسب و کارهای جدید هم استقبال میکنند.
  2. درصد تبدیل مشتری در جستجو های محلی بسیار بالا است.
  3. میتوانید بسیار سریع تر به مشتریان هدفمند خود برسید.
  4. میزان جستجوهای محلی در طی دو چند ساله تقریبا دو برابر شده است.
  5. دسترسی به اینترنت و استفاده از گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش است.
  6. سرمایه گذاری در سئو محلی مقرون به صرفه تر از تبلیغاتی محلی است.
  7. تعداد کمی از کسب و کار محل خود را در سرویس Google place ثبت کرده اند.
  8. میزان اعتماد به کسب و کارهای محلی نزد مشتریان بیشتر است.

 

سخن پایانی

سئو محلی یا لوکال سئو یک روش بسیار قدرتمند برای جلو زدن از رقبایتان است. اگر کسب و کار شما در محدوده ای خاص قرار دارد، بهتر است سئو محلی را برای افزایش فروش و بهبود کسب و کارتان انجام دهید. خب در این مقاله راه هایی را برای افزایش سئوی محلی به شما معرفی کردیم. حتما از این روش ها استفاده کنید تا نتیجه آن را در کسب و کار خود ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا