چگونه در اینستاگرام رشد کنیم؟ (آپدیت 2022)

شما به فالوور بیشتری نیاز ندارید. شما به افراد بیشتری نیاز دارید که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشند. بسته شدن فروش یا به دست آوردن مشتریان جدید به تعداد فالوورها بستگی ندارد. اکانت های کوچکی وجود دارند که بیش از اکانت هایی با 10 هزار فالوور فروش دارند.

شاید بپرسید چطور چنین چیزی ممکن است؟ بر اساس استراتژی تعامل و محتوا، مراقبت از فالوورها و سایر تکنیک های فروش موثر.

در این مقاله نکاتی را برای رشد سریع پیج اینستاگرام به شما ارائه می کنم. یک دفترچه یادداشت و یک خودکار بردارید!

1. پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید

مواردی که باید برای بهینه سازی پروفایل خود انجام دهید را لیست کرده ایم:

نام پروفایل هوشمندانه

بسیار مهم است که پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید. رشد در اینستاگرام نتیجه متقاعد کردن دیگران است. بیو شما باید به قدری جذاب باشد که افراد تصمیم بگیرند شما را فالو کنند.

کاربران باید بدانند که شما چه کسی هستید، چه کار می کنید و چه چیزی برای ارائه کردن دارید.

اولین قدم این است که نام پروفایل خود را با کلمه کلیدی بهینه کنید که کابران اینستاگرام به راحتی بتوانند پروفایل شما را با جستجو پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر اینستاگرام آموزش میدهید باید به فارسی در قسمت نیم اینستاگرام بنویسید آموزش اینستاگرام – آکادمی وندو.

توضیحات بیو

نوشتن یک بیو حرفه ای یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای بهینه سازی پیج خود انجام دهید.

چه چیزی باید در بیو بنویسید؟

  • ارزش خدمات یا کسب و کار خود را بنویسید. به کاربری دلیلی بدهید که پیج شما را دانلود کند.
  • یک کال تو اکشن در بیو بنویسید. کال تو اکشن یعنی دعوت از کاربر برای انجام یک عمل. به عنوان مثال، یک کتاب الکترونیکی را دانلود کنید.
  • اگر یک کسب و کار محلی هستید و می خواهید کاربرانی را از یک منطقه خاص جذب کنید، مکان کسب و کار خود را بنویسید.
  • از ایموجی ها برای انتقال احساسات استفاده کنید.

هایلایت استوری

Stories Highlights یک مکان عالی برای ارائه اطلاعات مهم به کاربر است. به عنوان مثال، افزودن گزینه های تماس مانند لینک به واتساپ، تصاویر محیط کسب وکار شما، رضایت مشتری، نحوه خرید و …

لینک بیو

در اینستاگرام ما فقط می‌توانیم یک لینک قابل کلیک قرار دهیم، بنابراین، باید از آن نهایت استفاده را ببریم.

می توانید یک صفحه فرود را ایجاد کنید و به بخش‌هایی از وبسایتتان که بیشتر به آن علاقه دارید، کاربران را هدایت کنید.

دکمه های تماس

دکمه هایی را با اطلاعات کسب و کار خود اضافه کنید تا بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند. می توانید ایمیل، تلفن و خود را اضافه کنید.

2. محتوای ارزشمند ایجاد کنید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصاویر است. ما روزانه هزاران پست تصویری و ویدیویی را در اینستاگرام میبینیم و برخی از آن ها را به سرعت رد میکنیم. برخی مواقع روی برخی پست ها مدتی بیشتر صبر میکنیم، دلیل این کار میتواند جذابیت آن پست یا کنجکاوی ما باشد.

شما باید مردم را تشویق کنید که روی پست های شما بمانند و محتوای شما را بخوانند. روی محتوا، عنوان و تصاویر کار کنید. اگر به پیج هایی که در اینستاگرام رشد سریعی را تجربه کرده اند نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد محتوای ارزشمندی تولید کرده اند.

به لطف یک استراتژی محتوا، می توانید یک رابطه ارزشمند را با دنبال کنندگان خود ایجاد کنید و اعتماد بیشتری بدست آورید. از تمام فرصت هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد برای ایجاد محتوا استفاده کنید: استوری ها، پست ها، ویدیوهای طولانی، ریلزها و لایوها.

ما برای سرگرمی، یادگیری و الهام در اینستاگرام گشت و گذار می کنیم.

بنابراین، توصیه می‌کنم در مورد پست‌هایی که میخواهید ایجاد کنید با دقت فکر کنید. یک تقویم محتوایی برای خود ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی و بدون استرس محتوای خود را مدیریت کنید.

از طریق محتوای خود می توانید:

  • اعتماد ایجاد کنید
  • یک جامعه ایجاد کنید
  • با مشتریان ایده آل خود ارتباط برقرار کنید

در ساعاتی که اکثر کاربران شما آنلاین هستند پست بگذارید.

برای انجام این کار، داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید (قسمت اینسایت و رفتار کاربران پیج) و ببینید که بهترین ساعات انتشار در حساب اینستاگرام شما چه زمانی است.

3. منظم باشید

یکی از مهمترین موارد در اینستاگرام ثبات است.

لازم نیست هر روز پست بگذارید، اما باید ثابت قدم باشید تا فالوورهایتان شما را فراموش نکنند.

پست‌ها بر اساس الگوریتم اینستاگرام نمایش داده می‌شوند. موارد الگوریتم عبارتند از:

  • علاقه کاربران
  • جدید بودن محتوا
  • میزان تعامل کاربران با پیج ها
  • ساعت انتشار پست

 همیشه به خاطر داشته باشید که باید هم در استوری و هم در پست روند ثابتی داشته باشید.

4. تبلیغات را فراموش نکنید

یکی از مواردی که باعث شده بسیاری از پیج های اینستاگرام رشد بالایی را تجربه کنند، تبلیغات است.

به لطف تبلیغات اینستاگرام، می توانید بازدید خود را افزایش دهید، بازدید از وب سایت خود را افزایش دهید، مشتریان هدفمند را جذب کنید و در نهایت فالوور بیشتری جذب کنید.

پیشنهاد میکنم صفحه راهنمای جامع تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه کنید.

5. کمپین های تبلیغاتی را با اینفلوئنسرها و میکرواینفلوئنسرها اجرا کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی است که همچنان نتیجه می دهد. اما اگر یک اینفلوئنسر استخدام کنید که در حوزه فعالیت شما مهارتی نداشته باشد یا از حوره فعالیت شما دور باشد فایده ای ندارد.

بنابراین برای استخدام یک اینفلوئنسر یا سفارش تبلیغات به چه چیزی باید توجه کنید؟

  • پست های آنها را تجزیه و تحلیل کنید، چه تعداد از آنها نتیجه همکاری و چه تعداد از آنها متعلق به خودشان است.
  • کیفیت محتوا، عکس و متن
  • میانگین تعداد نظرات در پست هایشان
  • لایک ها
  • کیفیت نظرات
  • ارزش اکانت
  • مخاطبان هدف

همانطور که اشاره کردم، داشتن فالوور مترادف همیشه با موفقیت همراه نیست. گاهی اوقات برندها روی اینفلوئنسرهایی سرمایه گذاری می کنند که فالوور روح دارند یا با محصولات/خدمات آنها همسو نیستند.

6. استراتژی مناسبی برای تعامل خود در نظر بگیرید

تعامل در اینستاگرام، نقش مهمی در موفقیت اکانت شما ایفا میکند.

شما باید بعد از پست گذاشتن با فالوورهای خود در تعامل باشید. تعامل با فالوورهای پیج خودتان و با پیج های رقیب نقش مهمی در رشد پیج اینستاگرام شما ایفا میکنند.

  • به نظرات پاسخ دهید
  • از پیج های دیگر دیدن کنید و نظراتی را بنویسید که ارزشمند باشند.
  • به استوری ها پاسخ دهید
  • از طریق استوری به مخاطبان خود سلام کنید.
  • به سوالات کاربران پاسخ دهید.
  • از پشت صحنه کار خود فیلم استوری کنید.
  • سوالات کاربران در پست های رقبایتان را پاسخ دهید.

همچنین مهم است که در هر پست سؤالات خاصی بپرسید تا کاربران را به تعامل کردن تشویق کنید.

7. استراتژی مناسبی برای هشتگ های خود انتخاب کنید

از هشتگ ها برای سازماندهی محتوای برند، افزایش دسترسی به پست های شما و به دست آوردن فالوورهای با کیفیت و هدفمند استفاده می شود. هشتگ ها در همان ابتدای کار باعث رشد سریع پیج اینستاگرام شما میشوند.

تا زمانی که استراتژی روشنی داشته باشید، هشتگها منبع خوبی هستند.

بهترین راه برای کار با هشتگ ها در یک فایل اکسل است که کلمات کلیدی را بر اساس دسته ها و حجم جستجو گروه بندی می کند. به این ترتیب می توانید بهترین ترکیب را بسازید و مدام آنها را بروز کنید.

برای انجام تحقیق هشتگ می توانید با انتخاب کلمات کلیدی در جستجوی اینستاگرام و مشاهده حجم آن ها و یا استفاده از اپلیکیشنی مانند “In Tags” اقدام کنید.

این برنامه به شما امکان می دهد بر اساس کلمه کلیدی و حجم جستجو فیلتر کنید تا بهترین ترکیب را با سطح بهینه رقابت ایجاد کنید.

همچنین دقت کنید که بیش از حد و پشت سرهم هشتگ تکراری به کار نبرید. از هشتگ های ممنوعه اینستاگرام استفاده نکنید. همچنین در پست هایتان هشتگ نامرتبط استفاده نکنید.

8. اکانت اینستاگرام خود را آنالیز کنید

بسیار مهم است که عملکرد حساب خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید آیا اقداماتی که انجام می دهید مثبت هستند یا خیر.

برای این کار می توانید از اینسایت اینستاگرام استفاده کنید. تحلیل اینسایت و استفاده از آمار آن به رشد پیج اینستاگرام شما کمک میکند.

موارد زیر را در اینسایت بررسی کنید:

  • انگیجمنت
  • رفتار کاربران
  • ریچ
  • ایمپرشن
  • پست های منتشر شده

در هر بخش میانگین متفاوتی وجود دارد، بنابراین توصیه می کنم تعامل رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ارزیابی کنید که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر.

همچنین می توانید معیارهای اقداماتی را که کاربر می تواند در یک پست انجام دهد تجزیه و تحلیل کنید:

  • لایک ها
  • نظرات
  • میزان سیو
  • تعداد پست ها

کامنت ها و سیو ها از مهم ترین معیارهای اینستاگرام هستند. به شما نشان می دهد که آیا کاربر به محتوای شما علاقه مند است یا خیر.

جمع بندی نهایی

به طور خلاصه، برای رشد در اینستاگرام به پشتکار، تعامل و یک استراتژی محتوای خوب نیاز دارید. شما باید الهام بخش و سرگرم کننده مخاطب خود باشید.

و مهمتر از همه، شما نمی توانید یک پست آپلود کنید و منتظر بمانید تا تعاملات برسد. شما باید در اینستاگرام حضور داشته باشید و شروع به تعامل با فالوورهای خود کنید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا استراتژی اینستاگرام خود را شروع کنید.

اگر سوالی دارید، در اینجا یا در شبکه های اجتماعی من برای من کامنت بگذارید. و اگر مقاله را جالب دیدید، آن را به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد میکنیم مقاله 19 روش افزایش اصولی فالوور اینستاگرام (آپدیت 2022) را نیز مطالعه کنید.

منبع: metricool

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا