سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

سیگنال های اجتماعی یا سوشال سیگنال چیست؟

سوشال سیگنال، تعاملات کلی مانند لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها و بازدیدهای شما در شبکه های اجتماعی هستند. سوشال سیگنال تاثیر مستقیم در رتبه‌بندی سایت شما ندارد، اما کارهای زیادی می‌توانید در شبکه های اجتماعی انجام دهید تا به افزایش سئو سایتتان کمک کنید. برخی از کارشناسان سئو اغلب اعلام می کنند که سوشال سیگنال ها هیچ تاثیری بر سئو ندارند که در واقع درست نیست.

به طور خلاصه، سوشال سیگنال ها یک عنصر مهم در بازاریابی آنلاین برای رشد کسب و کار شما هستند. نه تنها می تواند در بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک کند، بلکه می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم تأثیر مثبتی بر سئو داشته باشد. بنابراین در نظر گرفتن سیگنال های اجتماعی برای ارتقای کسب و کار شما حیاتی است.

 

ارتباط سئو و سیگنال های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می توانند به تقویت محتوای شما، به دست آوردن بک لینک و افزایش تعامل و اعتماد به برند شما کمک کنند.

به عنوان مثال، اگر محتوایی در شبکه های اجتماعی ویروسی شود، وب سایت های معتبر به احتمال زیاد به آن لینک می دهند و بک لینک های معتبر رتبه بندی سئو را بهبود می بخشد.

 

 

چگونه سوشال سیگنال خود را افزایش دهیم؟

اگر برنامه ای برای افزایش سیگنال های اجتماعی خود دارید، چند نکته را باید در نظر بگیرید:

چگونه سوشال سیگنال خود را افزایش دهیم؟

1. در شبکه های اجتماعی مختلف حضور داشته باشید

اولین قدم برای دریافت سوشال سیگنال ها این است که در شبکه های اجتماعی مختلف حضور داشته باشید. این به این معنی نیست که شما که در تمام پلتفرم های اجتماعی پروفایل ایجاد کنید. تصمیم عاقلانه این است که در چندین شبکه اجتماعی که مخاطبان بالقوه شما در آن حضور دارند، حضور قوی داشته باشید.

فرض کنید، جایگاهی دارید که بیشتر مخاطبان شما کاربران اینستاگرام و فیسبوک هستند. آنها دوست ندارند وقت خودشان را در لینکدین صرف کنند، بنابراین توصیه میکنیم در لینکدین فعالیت نکنید. در جایی که می توانید ارزش بیشتری ایجاد کنید و مخاطبان خود را به کاربران وفادار خود تبدیل کنید فعالیت کنید.

2. پروفایل های اجتماعی خود را بهینه کنید

ایجاد پروفایل های اجتماعی و اشتراک گذاری محتوا به این معنی نیست که کار شما کامل شده است. اگر پروفایل های اجتماعی خود را به طور موثر بهینه نکنید، ممکن است نتوانید به نتیجه دلخواه برسید. شما کارهایی را برای افزایش سوشال سیگنال خود انجام میدهید، اما مردم نمی‌توانند شما را به دلیل بهینه‌سازی پروفایل‌هایتان پیدا کنند.

صفحه خود را بهینه کنید و URL خود را بهینه کنید تا مردم بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. اطلاعات تماس و اطلاعات خود را اضافه کنید تا افراد بتوانند از کسب و کار یا خدماتی که ارائه کرده‌اید مطلع شوند. نه تنها به شما کمک می‌کند که بیشتر دیده شوید، بلکه باعث ایجاد اعتماد در بین مخاطبان شما می‌شود.

3. محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید

چگونه مخاطبان خود را جذب می کنید؟ چگونه سیگنال های اجتماعی بیشتری دریافت می کنید؟ هیچ راه حل میانبری وجود ندارد، شما باید محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که مردم دوست دارند به اشتراک بگذارند. به خاطر داشته باشید که محتوای شما باید به مخاطبان ارزشی اضافه کند.

تولید محتوای منظم و قابل اشتراک گذاری، سوشال سیگنال های شما را افزایش می دهد. وقتی مردم محتوای شما را ارزشمند می‌دانند، از اشتراک‌گذاری آن در شبکه های اجتماعی مختلف دریغ نمی‌کنند. همچنین نظرات خود را در بخش نظرات بیان می کنند و برداشت های متفاوتی در مورد موضوعی که شما در مورد آن بحث کرده اید ارائه می دهند.

4. مسابقه برگذار کنید

مسابقاتی برگزار کنید و از مخاطبان خود بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند یا تعاملی با محتوای شما داشته باشند. جایزه مسابقه می تواند پول، هدیه، محصول یا خدمات شما باشد تا مردم علاقه مند به شرکت در مسابقه باشند. با برگذاری مسابقه می‌توانید انتظار داشته باشید که اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، نظرات و … بیشتری کسب کنید.

اگر چیزی ارزشمند به مخاطبان خود بدهید، آنها علاقه مند میشوند که تعامل بیشتری با شما داشته باشند. بنابراین اگر فکر می‌کنید تعامل شما کم شده است یا می‌خواهید تعامل بیشتری داشته باشید، میتوانید از مسابقه استفاده کنید.

5. فعال بمانید

این یک فرآیند مستمر است. پس از دریافت نتایج مورد انتظار، نباید متوقف شوید. شما باید فعال بمانید و مخاطبان بیشتری را در یک فرآیند سیستماتیک جذب کنید. در غیر این صورت، به دلیل عدم فعالیت احتمال کاهش سوشال سیگنال شما وجود دارد.

یک برنامه استراتژیک تهیه کنید. در مورد کار خود ثابت قدم باشید و هرگز در مورد کیفیت کم کاری نکنید. توجه داشته باشید که هرچه سیگنال های اجتماعی بیشتری دریافت کنید، بازدهی شما بیشتر می شود.

6. خود را به روز نگه دارید

دنیای اینترنت به طور مداوم در حال به روز رسانی است. روندی که برای به دست آوردن نتایج بهتر در گذشته دنبال می کنید ممکن است در آینده به خوبی کار نکند. بنابراین باید خود را با آخرین روندها و تاکتیک ها به روز نگه دارید. علاوه بر این، دنیای آنلاین نیز رقابتی است. اگر خوب کار نکنید، رقبای شما ممکن است بهتر از شما عمل کنند.

با انجمن های مختلف تعامل داشته باشید، درباره دریافت سیگنال های اجتماعی بیشتر مطالعه کنید و آنها پیاده سازی کنید. از آزمایش تکنیک‌های مختلف نترسید، اما مطمئن شوید که می‌توانید آن را به طور موثر اداره کنید.

 

سوشال سیگنال چه تأثیری روی سئوی سایت دارد؟

سوشال سیگنال چه تأثیری روی سئوی سایت دارد؟

شبکه های اجتماعی در جنبه های مختلف سئو کمک می کنند. در این بخش، توضیح می‌دهیم که چگونه سوشال سگنال ها به سئو کمک می‌کنند و تلاش کلی شما در سئو را افزایش می‌دهند.

1. دسترسی بهتر به محتوا

شما محتوای با کیفیت ایجاد می کنید اما خوب دیده نمیشود. وقتی در چند شبکه اجتماعی حضور فعال داشته باشید، می توانید انتظار داشته باشید که محتوای شما بیشتر دیده شود.

موتورهای جستجو به میزان خوب بودن محتوای شما و نحوه تعامل کاربران توجه زیادی میکنند. با استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف، می‌توانید تعامل بیشتری بدست آورید که مطمئناً تأثیر مثبتی دارند

2. بک لینک های بیشتر

پس از ایجاد محتوای شما، بک لینک ها برای موفقیت در سئو بسیار مهم هستند.

زمانی که بتوانید به طور موثر از پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی استفاده کنید، می توانید بک لینک های بیشتری دریافت کنید. بک لینک ها به شما کمک می کنند تا اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

3. ترافیک بیشتر

هدف شما از انجام سئو چیست؟ برای جذب مخاطب بیشتر و افزایش تبدیل کسب و کارتان، درست است؟ در این صورت داشتن پروفایل های اجتماعی متفاوت واقعا مهم است.

هرچه بیشتر در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، مخاطبان بیشتری را هم بدست می آورید. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که حضوری قوی در شبکه های اجتماعی داشته باشید تا مخاطبان بالقوه بیشتری را به دست آورید و تلاش‌های سئوی خود را مثمر ثمر کنید.

4. رتبه برای عبارات جستجو

شبکه های اجتماعی به کسب رتبه بالاتر کمک می کنند. از آنجایی که شبکه های اجتماعی دارای امتیاز اعتبار بالایی هستند، می توانند به شما کمک کنند تا رتبه بالاتری در نتایج جستجو (SERP) کسب کنید.

هنگامی که شما در پلتفرم های مختلف اجتماعی حضور قوی دارید و تعامل بهتری کسب می کنید، موتورهای جستجو وب سایت شما را به عنوان یک سایت ارزشمند و مفید علامت گذاری می کنند. بنابراین می‌توانیم بگوییم که اگر بتوانید محتوای بهتر و پروفایل های بهینه‌شده ایجاد کنید، ممکن است به رتبه بالاتر در عبارات جستجو برسید.

5. ایجاد اعتماد

اگر بتوانید از پروفایل های اجتماعی خود به طور موثر استفاده کنید، هم کاربران بالقوه و هم موتورهای جستجو شما را در اولویت قرار می دهند. یک پروفایل اجتماعی با کیفیت می تواند به شما در ایجاد اعتماد و وفاداری به مخاطبان بالقوه خود و همچنین موتورهای جستجو کمک کند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو واقعاً در نظر می گیرند که آیا وب سایت شما قابل اعتماد است یا خیر. ایجاد اعتماد ممکن است شانس علامت گذاری به عنوان اسپم را کاهش دهد و امتیاز کلی سئو را برای کسب رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو افزایش دهد.

 

آیا گوگل از سوشال سیگنال ها برای تعیین رتبه استفاده می کند؟

نمی‌توانیم بگوییم که گوگل از سوشال سیگنال برای تعیین رتبه استفاده می‌کند، زیرا هیچ اطلاعیه رسمی در مورد این موضوع وجود ندارد. اما باید بگوییم که تاثیر سوشال سیگنال ها برای رتبه بالاتر در گوگل وجود دارد.

سیگنال های اجتماعی به درک گوگل کمک می کنند که محتوا برای مخاطبان بالقوه آن آموزنده و مفید است. از سوی دیگر، به دستیابی به محتوای بهتر، تعداد مخاطبان بیشتر و فرصت های بک لینک بیشتر کمک می کند. اینها برای رتبه بندی وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجو بسیار مهم هستند.

به طور خلاصه، سوشال سیگنال ها باید تأثیر مثبتی ایجاد کنند تا گوگل بتواند ارزش بیشتری به وب سایت شما بدهد. چه بتوانید مزایای مستقیم یا غیرمستقیم دریافت کنید، اگر می‌خواهید حضور آنلاین خود را قوی‌تر و بهتر کنید، باید سوشال سیگنال های خود را افزایش دهید.

 

جمع بندی نهایی

دریافت سوشال سیگنال کار سختی نیست. با ایجاد محتوای باکیفیت و ایجاد پروفایل های اجتماعی مناسب می توانید به راحتی به آن دست پیدا کنید. اینکار به تلاش سئوی شما آسیبی وارد نمی کند، بنابراین، می توانید از جنبه های مختلف برای رشد وب سایت خود از آن استفاده کنید.

در این مقاله، اطلاعات دقیقی در مورد سیگنال های اجتماعی و اینکه چگونه می توانند در سئو به شما کمک کنند، بیان کردیم. اگر این مقاله به شما کمک می کند آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا شما نیز در افزایش سوشال سیگنال های ما سهیم باشید.

منبع: exertpro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا