چگونه به اکسپلور اینستاگرام برویم؟

چگونه وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟

اکنون رفتن به اکسپلور دغدغه همه کسانی است که در اینستاگرام فعالیت می کنند. همه دوست دارند پست هایشان به اکسپلور برود و بازدید و فالوور بالایی داشته باشند. برای قرار گرفتن صفحه و پست در اکسپلور، به یک سری چیزها نیاز دارید. در این مقاله مواردی را که برای رفتن به اکسپلور نیاز دارید به شما خواهم گفت.


1. تعاملات دریافتی خود را افزایش دهید.

موثرترین چیزی که باید برای صفحه اکسپلور در نظر گرفت، تعاملاتی است که پست دریافت می کند. منظورم لایک، سیو، اشتراک گذاری، کامنت، واچ تایم و … است که در این میان واچ تایم، ذخیره و لایک از همه مهمتر است.

این بدان معناست که پست شما نسبت به تعداد فالوورهایی که دارید باید واچ تایم، لایک و سیو خوبی داشته باشد.

رفتن به اکسپلور با افزایش تعامل پیج


2. تعاملات اولیه پست خود را بالا ببرید.

الگوریتم‌های اینستاگرام کمی تغییر کرده‌اند، اما میزان تعاملات پست شما در ساعات اولیه انتشار هنوز بسیار مهم است. برای اینکه پست شما در ساعات اولیه انتشار تعامل خوبی داشته باشد، باید زمان ارسال شما صحیح باشد، زمانی باشد که تعداد فالوورهای بیشتری از صفحه شما در آن زمان در اینستاگرام فعال باشند.

بهترین زمان برای پست گذاشتن بر اساس زندگی و رفتار ما ایرانی ها یکی از ساعت 12:00 تا 2:00 بعد از ظهر و دیگری از ساعت 8:30 تا 10:00 شب است. این دو ساعت را برای ارسال پست امتحان کنید، ببینید کدام یک بیشترین کارایی را به شما می دهد.


3. کاور پست و تیتر جذاب انتخاب کنید.

کاور پست و عنوان روی کاور بسیار مهم است. آن دسته از صفحاتی که فقط عکس محصولات یا خدمات خود را در صفحات خود قرار می دهند از این نعمت کاور و عنوان پست بی بهره اند زیرا پست های آنها نیاز به عنوان یا کاور ندارد.

کاور پست شما باید جذاب باشد، باید از ترکیب رنگ ها، فونت ها و تصاویر جذاب برای کاور خود استفاده کنید. مهمترین قسمت کاور پست، عنوان آن کاور است. شما باید یک عنوان جذاب و متقاعد کننده داشته باشید.


4. محتوای باکیفیت تولید کنید.

بین همه این مواردی که گفتم و خواهم گفت، محتوا را فراموش نکنید. محتوای شما باید ارزشمند باشد، به مخاطبان شما کمک کند و آن ها را راهنمایی کند. چنین محتوایی، محتوای ارزشمندی است.

خوب، اکنون ممکن است بپرسید، پس این پست‌هایی که در اکسپلور ما هستند، چگونه کمکی به مخاطبان می‌کنند که خیلی‌ها به دنبال آن هستند؟ مثل پست های فان و … . جواب خیلی ساده است. این نوع محتوا یک نیاز بسیار مهم مخاطب را نیز برآورده می کند، چیزی که بسیاری از مردم ما به آن نیاز دارند احساس شادی است.

یا پست های دیگر جنبه سرگرمی دارند، سرگرم شدن یکی از نیازهای ماست. مخاطبان می آیند تا در اینستاگرام بچرخند و لذت ببرند. به طور کلی اینستاگرام مبتنی بر سرگرمی مخاطب است. وقتی مخاطب را با محتوای خود سرگرم می کنید، اینستاگرام پیج شما را بیشتر میپسندد و به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید.


5. کپشن نویسی و هشتگ گذاری را فراموش نکنید.

کپشنی که می نویسید بسیار مهم است. اینستاگرام متن را تجزیه و تحلیل می کند، بنابراین باید یک کپشن خوب بنویسید. بگذارید یک نکته طلایی به شما بگویم: باید از کلمات کلیدی فعالیت خود و موضوع پست خود در کپشن استفاده کنید.

هشتگ هایی که زیر پست خود قرار می دهید نیز بسیار مهم هستند، باید این کار را به درستی انجام دهید. حتما از هشتگ های مرتبط با حوزه فعالیت و موضوع پست خود استفاده کنید و از هشتگ های نامرتبط استفاده نکنید.

وقتی میگویم هشتگ نامرتبط استفاده نکنید، یعنی اگر پستی در مورد آشپزی قرار میدهید نباید در کپشن از هشتگ گوشی موبایل استفاده کنید.

دیگر اینستاگرام مثل گذشته نیست. مردم بسیار باهوش شده اند و با استفاده از هشتگ های دنبال موضوعات هدف خود هستند. اینستاگرام هم این موضوع را میداند، بنابراین استفاده از هشتگ نامرتبط میتواند موجب جریمه پیج شما نیز شود.


6. با پست های اکسپلور در تعامل باشید.

برای رفتن به صفحه اکسپلور، نحوه تعامل شما بسیار مهم است. چه صفحاتی را دنبال می کنید و با چه پست هایی تعامل دارید؟ شما باید با پست ها و صفحات مرتبط با حوزه فعالیت خود تعامل داشته باشید و هر روز زمانی را به تعامل خود اختصاص دهید. شما باید تعامل خود را اصولی و صحیح انجام دهید تا بتوانید اکسپلور را تجربه کنید.


7. دسته بندی پیج خود را مشخص کنید.

دسته بندی یا category پیج شما، حوزه کاری شما را برای اینستاگرام مشخص میکند. دسته بندی پیج را درست انتخاب کنید و مدام آن را تغییر ندهید. فقط در صورتی تغییر دهید که آن را اشتباه انتخاب کرده باشید.

برای تعیین دسته بندی پیج باید آن را به حالت بیزینس یا کریتور تبدیل کنید.


8. پست های اکسپلور را بررسی کنید.

سری به صفحه اکسپلور اینستاگرام خود بزنید. چه پست هایی وارد اکسپلور شده اند؟ به کاوری که برای پست هایشان استفاده کرده اند دقت کنید. رنگ کاور و هشتگ های زیر پست ها را نیز ببینید. همه این اطلاعات به شما برای ورود به اکسپلور کمک خواهد کرد، پس این موارد را در جایی بنویسید.


9. میزان واچ تایم خود را افزایش دهید.

همانند گوگل، واچ تایم یا زمان ماندگاری کاربر روی پست شما اهمیت بسیاری دارد. اگر بتوانید پست های زیبایی بهمراه محتوای خوب ارائه دهید میتوانید کاربران را روی پست های خود نگه دارید. سعی کنید کپشن های طولانی و مفید برای پست های خود بنویسید. در ابتدای ویدیو یا محتوای خود خلاقیت داشته باشید تا بتوانید توجه کاربر را جلب کنید. میتوانید موضوعات داغ روز را بررسی کنید و از آن ها به درستی در محتوای خود استفاده کنید تا جلب توجه کنید. پیشنهاد میکنم مقاله افزایش واچ تایم اینستاگرام را مطالعه کنید.


10. از امکانات خود اینستاگرام استفاده کنید.

اگر کمی باهوش باشید میتوانید با تجزیه و تحلیل امکانات خود اینستاگرام به اکسپلور بروید. یکی از این راه ها بررسی محدوده جغرافیایی خودتان است. اینکه کاربران در محدوده شما چه پست هایی را میپسندند.

اگر به بخش اکسپلور اینستاگرام خود بروید در بالای صفحه کادر جستجو یا همان search را مشاهده خواهید کرد. هرچیزی را که جستجو کنید میتوانید بر اساس اکانت، برچسب ها، مکان ها و پست های محبوب مشاهده کنید.

در بخش places میتوانید پست هایی که در محدوده جغرافیایی شما بیشتر دیده میشوند را مشاهده کنید و از آن ها برای ورود به اکسپلور استاده کنید.


11. از کال تو اکشن استفاده کنید.

میزان سیو و شیر پست شما بسیار حائز اهمیت است. پست هایی طراحی کنید تا کاربران ترغیب شوند از این دو عمل استفاده کنند. میتوانید در کپشن از مخاطبان خود بخواهید که پست ها را برای دوستانشان ارسال کنند.

اگر پیج خود را بیزینسی کرده باشید میتوانید از قسمت اینسایت زمان آنلاین بودن مخاطبان خود را بدانید. بعد از فهمیدن این موضوع پست را در بهترین زمان ارسال کنید.


12. از کاربران بخواهید اعلانات پیج شما را فعال کنند.

اگر کاربری وارد صفحه پروفایل شما شود، سه نقطه بالا را انتخاب کرده و گزینه turn on post notifications را فعال کند، از این وقتی پستی را منتشر میکنید برای او اعلانی ارسال میشود تا مطلع شود. کافیست مخاطبان خود را ترغیب کنید تا این ویژگی را فعال کنند. از طریق استوری متوانید این کار را از آن ها بخواهید. انجام این کار تاثیر زیادی در ورود شما به اکسپلور خواهد داشت.


چطوری از اکسپلور فالوور بگیرم؟

همونطور که میدانید اکسپلور اینستاگرام یک کانال عالی برای گرفتن فالوورهای جدید است. در حقیقت یکی از اصلی ترین روش های افزایش مخاطبان پیج شما اکسپلور است. حالا نکته مهم این است که شما بتوانید بازدیدکنندگان اکسپلور را ترغیب کنید تا پیچ شما را فالو کنند. در ادامه کارهایی که باید انجام دهید تا از اکسپلور، فالوور جذب کنید را به شما خواهیم گفت.

آموزش رفتن به اکسپلور

قلاب و کاور پست

اگر کاور و قلاب خوبی داشته باشید میتوانید جذب فالوور موفقی از اکسپلور اینستاگرام داشته باشید. در موارد بالا اشاره کردیم که کاور و تیتر مناسب عامل بسیار مهمی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام است. قلاب ویدیوها (2 تا 5 ثانیه اول ویدیو) باعث میشود که مخاطب ترغیب به دیدن کامل ویدیو شما شود.

اما یک کاور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  • فونت جذاب، خوانا و ضخیم
  • استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با عنوان
  • استفاده از ترکیب رنگی درست و جذاب
  • داشتن جزئیات کم
  • داشتن تیتر جذاب
  • رعایت کنتراست رنگی بین متن و بک گراند عنوان
  • جایگاه عنوان: بهترین جایگاه عنوان و تیتر وسط کاور یا پایین وسط کاور

تصویر پروفایل، بایو

زمانی که مخاطب شما از اکسپلور وارد پیجتان میشود، اولین قسمتی که با آن برخورد میکند تصویر پروفایل و بایو است. بایو بسیار قسمت مهمی است، زیرا مخاطب بر اساس آن تصمیم میگیرد که شما را فالو کند یا خیر. پس باید به صورت اصولی و صحیح آن را بنویسید.

تصویر پروفایل شما نیز باید عکس جذابی باشد تا حسی را به مخاطب شما منتقل کند و جذب کند. در ضمن از ترکیب رنگی مناسب در تصویر پروفایل خود استفاده کنید.

هایلایت ها

یکی از موارد مهم دیگر در جذب فالوور از اکسپلور، هایلایت های پیج شماست. در حقیقت شما با قرار دادن هایلایت در پیجتان دو وظیفه مهم دارید. یکی راهنمایی مخاطب و دیگری اعتمادسازی.

میتوانید برای اعتمادسازی هایلایت های درباره من، درباره برند، رضایت مشتری، نتایج و … را در پیج خود قرار دهید. برای راهنمایی مخاطب نیز میتوانید هایلایت هایی در مورد نحوه سفارش، نحوه انتخاب بهترین محصول، نحوه انتخاب سایز، آموزش ها و … ایجاد کنید.

دیزاین پیج

دیزاین و طراجی پیج شما نیز یکی از کارهای مهم برای گرفتن فالوور از اکسپلور است. دو عامل کاور پست و هایلایت ها در دیزاین پیج شما تاثیر بسیاری دارد. در مورد کاور و هایلایت در موارد بالا به طور کامل توضیح دادیم. میتوانید برای ساخت کاور هایلایت هم کافیست در گوگل سرچ کنید تا آموزش هایی در این موضوع را مشاهده کنید. دقت کنید که ترکیب رنگی جذابی را برای کاور پست و کاور هایلایت های خود داشته باشید.

استوری و پست

حالا به مهمترین نکته جذب فالوور از اکسپلور اینستاگرام میپردازیم. پست و استوری شما بسیار در جذب فالوور جدید نقش دارد. محتوای شما باید خوب، جذاب و ارزشمند باشد تا مخاطب ترغیب شود شما را فالو کند. از سوی دیگر باید در استوری هم خیلی خوب عمل کنید. مخاطبی که وارد پیج شما میشود به احتمال زیاد استوری های شما را نیز مشاهده میکند تا متوجه شود که شما چه چیزی را ارائه میدهید. استوری های شما باید صمیمانه و جذاب باشد تا بتواند مخاطب را درگیر خود کند.


چگونه پست خود را در اکسپلور نگه داریم؟

  • کامنت ها را پاسخ بدهید، تنها لایک کردن کافی نیست. بعد از مدتی وارد کامنت های پست شوید و حالا میتوانید آن ها دوباره لایک کنید تا مخاطب از سر کنجکاوی دوباره پست شما را ببیند.
  • ممکن است مخاطب های شما پستی را که منتشر کرده اید ندیده باشند. پستی را که منتشر کرده اید استوری کنید تا بقیه افراد هم متوجه آن شوند. با اینکار به ماندن پست خود در اکسپلور کمک میکنید.
  • با چند پیج تبادل کنید و از آن ها بخواهید به جای بنر، پست شما را استوری کنند. با اینکار هم بازدید پست و لایک شما افزایش میابد و هم ممکن است فالوور جدید جذب کنید.

مثل گذشته نمیتوانم وارد اکسپلور شوم؟!

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام تغییر کرده است! و اگر این تغییرات را خوب درک نکنیم، صفحه ما سقوط می کند و باید با اکسپلور خداحافظی کنیم.

اکسپلور سخت تر شد

قبل از اینکه اینستاگرام از الگوریتم جدید خود رونمایی کند، اگر پست‌های ما در عرض یک ساعت پس از آپلود، تعامل خوبی از طرف فالوورها دریافت می‌کردند، زمینه برای ورود پست‌های ما به اکسپلورر فراهم می‌شد، اما دیگر اینطور نیست.

الگوریتم پله ای اینستاگرام چیست؟

الگوریتم جدید که به الگوریتم پله ای معروف است به گونه ای است که نرفتن یا رفتن یک پست به اکسپلور ربطی به تعامل ساعت اولیه انتشار ندارد!

و اینستاگرام در عرض 3-4 روز تعامل پست شما را در نظر می گیرد! اگر بتوانید در این چند روز تعامل پست را بالا نگه دارید (لایک، کامنت و …)، آن وقت است که به صفحه اکسپلور می روید.

کمی واضح تر توضیح می دهم. همیشه اینطور بود که حدود یکی دو ساعت بعد از ارسال پست، Insight را باز می کردیم و می دیدیم که پست ما یا در اکسپلور قرار گرفته است یا خیر. اما الان به این صورت است که پست شما فقط بعد از چند روز وارد اکسپلورر می شود. البته ممکن است روز اول به اکسپلور برود اما بازدید مناسبی نگیرد.

چرا سخت تر شده است؟

چون باید در چند روز آینده مثل روز اول موفق شوید که مخاطب را به پست خود جذب کنید و روند افزایش بازدید و موارد دیگه مثل لایک کم نشود که واقعا کار سختی است.

همه ما می دانیم که تعامل در نیم ساعت اول زیاد است، اما بعد از آن کند می شود و بعد از مدتی ممکن است به صفر برسد!

چگونه می توانم برای چند روز تعامل داشته باشم؟

بیایید چند نکته مهم را یاد بگیریم:

  • شما پست خود را آپلود کردید، بلافاصله آن را به استوری نکنید، بگذارید یک ساعت بعد در استوری منتشر کنید.
  • روز بعد از اینکه پست خود را آپلود کردید، آن را دوباره استوری کنید و یک متن جذاب بنویسید تا مخاطب دوباره به پست شما مراجعه کند.
  • به همه نظرات خود سریع پاسخ ندهید! آن را بین سه روز تقسیم کنید و پاسخ دهید. در جواب ایموجی خالی نگذارید.

اینستاگرام به جز بهبود این اپلیکیشن هیچ بروزرسانی منتشر نمی کند. حالا فایده این آپدیت چیست؟ قبلاً، اگر بعد از مدت کوتاهی از پست خود بازدید می کردید و پستتان در اکسپلور قرار نمیگرفت آن را از دست می دادید، اما اکنون چند روز فرصت دارید تا روی آن پست کار کنید. برای رفتن به اکسپلور با این آپدیت جدید (اگر آن را به درستی یاد بگیرید)، می توانید بازدیدهای بسیار بیشتری را از اکسپلور نسبت به قبل جذب کنید.


چرا پست هایم وارد اکسپلور نمیشود؟

یه سری موانع و عوامل هست که جلوی اکسپلور رفتن تورو میگیره. تو ادامه این مطلب میخوام بهت بگم این موانع چیا هستن که جلوی اکسپلور رفتنت رو میگیرن.

چرا پست هایم وارد اکسپلور نمیشود؟

  1. تعاملات غلط
  2. اینتراکشن کم
  3. جذب اشتباه
  4. کاور نامناسب
  5. هشنگ گذاری اشتباه
  6. محتوای ضعیف
  7. بسته بودن پیج
  8. خرید فالوور فیک

جمع بندی نهایی

اینها مهم ترین عواملی هستند که برای ورود به صفحه اکسپلور لازم است. اکسپلور آنقدرها هم که می گویند سخت نیست. کافی است فعالیت های درست و اصولی را انجام دهید، اگر فعالیت های اصولی را نمی دانید، برای آموزش و یادگیری وقت بگذارید.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور یکی از تب های برنامه اینستاگرام است که شامل ویدیوها، تصاویر و ریلزها است. محتوای اکسپلور بر اساس سلیقه شما نشان داده میشود.

مزایای صفحه اکسپلور چیست؟

با ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام میتوانید پیج خود را رشد دهید و فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید. همچنین صفحه اکسپلور برای برندسازی کسب و کار شما موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا