همه چیز درباره الگوریتم اینستاگرام (2022)

آموزش الگوریتم اینستاگرام

برخی می گویند، زمان مناسب برای ارسال پست وجود دارد. برخی می گویند، اینستاگرام کامنت های کوتاه و ایموجی را تعامل حساب نمی کند. و برخی دیگر می گویند، شما باید تعداد خاصی پست ارسال کنید. همچنین برخی دیگر میگویند باید تعداد کمی پست و استوری اضافه کنید. اما باید بدانید زمانی که به این قوانین عادت کردید، الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند. به شکل دیگری شروع به کار می کند. بیایید ببینیم در سال 2022 چگونه است.

الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه محتوا را رتبه بندی می کند؟

اینستاگرام می گوید نه تنها یک، بلکه چندین الگوریتم وجود دارد. (و همه آنها تغییر می کنند) یک الگوریتم برای رتبه بندی استوری ها، یکی دیگر برای فید یا صفحه هوم است. هیچ رابطه مستقیمی بین آنها وجود ندارد. به این دو اضافه کنید، الگوریتم هایی هم مسئول صفحه اکسپلور و موارد دیگر هستند.

هدف اینستاگرام ارائه جذاب ترین محتوا به کاربر است. تنها در این صورت است که کاربران زمان بیشتری را در برنامه صرف خواهند کرد. علاوه بر این، آنها لایک و کامنت می گذارند و این باعث تشویق دیگران به استفاده از برنامه می شود.

الگوریتم فعلی اینستاگرام برای شخصی سازی آنچه کاربر می بیند کار می کند. بنابراین، همه دقیقاً آنچه را که دوست دارند می بینند.

اینستاگرام با توجه به سیگنال‌های مختلف پیش‌بینی می‌کند که آیا کاربر یک عکس یا ویدیو را دوست دارد یا خیر. الگوریتم اینستاگرام رفتار کاربران، حساب‌های کاربری و محتوا را تخمین می‌زند. برخی از این چیزها را می‌توانید کنترل کنید، و برخی دیگر را نمی‌توانید. بیایید از نزدیک به آنها نگاه کنیم.

الگوریتم اینستاگرام برای پست و استوری

فید مکانی است که فقط پست افرادی را که دنبال می‌کنید می‌بینید. اما ممکن است تعداد زیادی فالوور داشته باشید و اینستاگرام باید تصمیم بگیرد که چه کسی ابتدا در برگه Home نشان داده شود. هیچ تفاوت قابل توجهی بین الگوریتم استوری اینستاگرام و الگوریتم پست ها وجود ندارد.

الگوریتم اینستاگرام برای پست و استوری

اولویت با افرادی است که دنبال می کنید

الگوریتم اینستاگرام نحوه لایک نویسنده و پست‌ها و استوری‌های آن‌ها را تحلیل می‌کند. هم شما و هم نظرات دیگران مهم هستند. مهم است که کاربران چقدر لایک و نظر می گذارند. اما البته تعداد زیادی سیگنال دیگر نیز وجود دارد. فردی پستش بیشترین بازخورد را دریافت میکند در بالای برگه صفحه اصلی ظاهر می شود.

هر چند استثنائاتی وجود دارد. به عنوان مثال، اینستاگرام از نمایش تعداد زیادی عکس و ویدیو از یک شخص به یک کاربر اجتناب می کند. علاوه بر این، اولویت اصلی الگوریتم اینستاگرام نمایش استوری اینستاگرام هستند. این بدان معنی است که ارسال مجدد پست از محتوای فید کمتر نشان داده می شود.

نوع محتوایی که در اینستاگرام تماشا می کنید

نوع محتوا مهم است. ممکن است عکس یا فیلم باشد. ممکن است تصاویر اسلایدی یا تک عکس باشد. وقتی صحبت از ویدیوها می شود، طول آنها ملاک است. اگر از ویدیوهای طولانی رد شوید، بعید است که در برگه صفحه اصلی ظاهر شوند. اگر از هر ویدیوی ارسال شده رد شوید، در آینده به سختی آنها را خواهید دید.

محتوایی که علاقه شما را برمی انگیزد

الگوریتم اینستاگرام پست ها و استوری ها را بر اساس علایق شما رتبه بندی می کند. اگر گربه دوست دارید، بیشتر در اینستاگرام خواهید دید. الگوریتم اینستاگرام چگونه از علاقه شما به حیوانات مطلع است؟

پلتفرم الگوها را در آنچه جستجو می کنید و با آنها تعامل می کنید، مشخص می کند. لایک ها و نظرات شما یا مواردی که بیشتر در صفحه اکسپلور باز می کنید را تجزیه و تحلیل می کند و یا از هشتگ هایی که شما جستجو می کنید مطلع است. این همان چیزی است که شما به آن علاقه دارید، یا میتوانید اینستاگرام را فریب دهید تا اینطور فکر کند.

محتوایی که علاقه شما را برمی انگیزد

البته سیگنال های بیشتری وجود دارد که به الگوریتم اینستاگرام در مورد علایق شما می گوید. متأسفانه، این پلتفرم لیست کاملی از آنها را ارائه نمی دهد یا نحوه عملکرد آن را توضیح نمی دهد.

زمان ارسال ممکن است برای الگوریتم مهم باشد

ممکن است هنوز بهترین زمان برای ارسال پست وجود داشته باشد، اگرچه ما مدت هاست که از فید زمانی در اینستاگرام صرف نظر کرده ایم. به طور کلی، پست های جدید بالاتر از پست های قدیمی ظاهر می شوند. اما این معیار اصلی نیست.

به این معنی است که باید زمانی پست ارسال کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند، این ممکن است به حساب شما کمک کند.

 

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام، برخلاف صفحه اصلی، برای نمایش پست‌ها و ریلزهای شما به افرادی است که شما را دنبال نمی‌کنند. اما مورد مشابه این است که الگوریتم به گونه ای کار می کند که مرتبط ترین محتوای کاربر را ارائه دهد. اینستاگرام برای مدت طولانی یک پلتفرم بصری محبوب بوده است و فهمیده است که کاربران به همان شیوه به محبوب ترین ترندهای فعلی علاقه ندارند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام

عکس ها، فیلم ها و نویسندگان آنها

الگوریتم اینستاگرام محتوا و نویسنده آن را تجزیه و تحلیل می کند تا تصمیم بگیرد که آیا آنها را در تب اکسپلور نشان دهد یا خیر.

عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت بالا، با هشتگ‌ها و کپشن های جذاب، شانس بیشتری برای نمایش در صفحه اکسپلور اینستاگرام دارند. ما می خواهیم بر آن تأکید کنیم – اگر می خواهید به برگه اکسپلور برسید، باید به متنی که در زیر عکس ها و ویدیوها می نویسید توجه بیشتری داشته باشید.

تعامل شما و تعامل کاربران تعیین می کند که محتوا و نویسندگان چقدر در صفحه اکسپلور ظاهر می شوند. پست هایی که به سرعت لایک، کامنت و بازدید به دست می آورند، شانس بیشتری برای نمایش در صفحه اکسپلور دارند. در مورد تعامل با نویسندگان نیز همینطور است.

علایق شما مهم است

الگوریتم اینستاگرام برای پیدا کردن آنچه که دوست دارید کار می کند. به همان روشی که با فید کار می کند.

اینستاگرام هشتگ‌هایی را که معمولاً با آن‌ها در تعامل هستید، مشخص می‌کند. به عنوان مثال، اینها هشتگ هایی هستند که شما استفاده می کنید. همچنین شامل نظراتی که  زیر پست های سایر کاربران می دهید نیز می شود.

پروفایل هایی که با آن‌ها تعامل دارید، بر آنچه در برگه اکسپلور می‌بینید تأثیر می‌گذارند. این الگوریتم فرض می‌کند افرادی که در پروفایل یکسانی اشتراک دارند، چیزهای مشابهی را دوست دارند.

مثال درک را آسان تر می کند. یک نمایه A وجود دارد. شما و شخص B هر دو در آن مشترک هستید. B عکس با سگ ها را دوست دارد. سپس، احتمالاً عکس‌هایی با سگ‌ها را در برگه اکسپلور خود می‌بینید.

محدودیت ها

شرایطی که باید در صفحه اکسپلور دیده شوید بسیار سخت‌تر از پست‌ها و استوری ها است. در اکسپلور هیچ پستی نمی تواند وجود داشته باشد که ممکن است شرایط استفاده یا دستورالعمل های اینستاگرام را نقض کند. در حالی که اگر در فید هستید، ممکن است پست های جنجالی را مشاهده کنید.

اینستاگرام توضیح می دهد که وقتی صحبت از فید می شود، یک پست توهین آمیز “بین شما و دوستتان” است. اما در تب اکسپلور، “وضعیت متفاوت” است. شما نمی خواهید چیزهای توهین آمیزی از کسی که نمی شناسید بشنوید.

 

الگوریتم ریلز اینستاگرام

الگوریتم‌های ریلز تقریباً مانند الگوریتم‌های صفحه اکسپلور عمل می‌کنند. آنها برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک ویدیو به کاربر نشان داده می شود یا خیر، موارد مشابهی را تخمین می زنند. هم فعالیت کاربر، هم نویسندگان و هم پارامترهای محتوای آنها در محاسبات گنجانده شده است.

علاوه بر این، از آنجایی که ریلزهای اینستاگرام ویدیوهایی از افرادی هستند که نمی‌شناسید، محدودیت‌های شدیدی وجود دارد. اینستاگرام به ویدیویی که ممکن است قوانین پلتفرم را در تب Reels نقض کند، اجازه نمی‌دهد بیشتر دیده شود.

الگوریتم ریلز اینستاگرام

تفاوت اصلی این است که ریلزها برای سرگرمی هستند. اینستاگرام نظرسنجی هایی انجام می دهد و می پرسد که آیا یک ویدیو خنده دار است یا خیر. طبق نظر مردم هر چه ویدیو جذاب تر و خنده دارتر باشد بیشتر نمایش داده می شود.

دو چیز مهم دیگر هم هست. واچ تایم مهم است. اگر مردم کل ویدیو را تماشا کنند، ویدیو اولویت دارد. کاربرانی که به صفحه موزیک می روند نیز تأثیر مثبتی در رتبه بندی دارند.

 

نکاتی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام برای شما کار کند

آنچه از قسمت قبل آموختیم این است که باید کاربران اینستاگرام را به تعامل با خودتان و محتوایتان دعوت کنید. سپس در تمام تب های اینستاگرام در اولویت خواهید بود.

نکات الگوریتم اینستاگرام

نحوه افزایش مشارکت در فید

فید مکانی عالی برای گپ زدن با مخاطبان است زیرا آنها شما را می شناسند. برخی از آنها واقعاً شما را دوست دارند، برخی دیگر هرگز فرصت حمایت از شما را با لایک یا نظر از دست نمی دهند. به این ترتیب می توانید افراد را به تعامل تشویق کنید:

وقتی نظر خود را در یک پست بیان می کنید از کاربران بپرسید که آیا با شما موافق هستند یا خیر. این یک راه خوب برای شروع بحث است.

اگر فروشگاه آنلاین دارید، در مورد اینکه چه محصولی بهترین است، پیشنهاد دهید.

استوری های جذاب

چنین اصطلاحی وجود دارد – محتوای شخص محور. و برای الگوریتم در اینستاگرام کاملاً کار می کند. چرا؟ کاربران خوشحال می شوند که بدانند شما به نظر آنها علاقه مند هستید. علاوه بر این، هر کسی می خواهد نظر خود را بیان کند. به همین دلیل این یک راه عالی برای تشویق مردم به تعامل است.

آنچه برای افزایش تعامل نیاز دارید استفاده از ابزارهای داخلی استوری است: سوالات، نظرسنجی، ایموجی، مسابقه. به کاربران پیشنهاد دهید در یک نظرسنجی شرکت کنند یا در آزمونی آسان شرکت کنند.

اینستاگرام عکس ها و ویدیوهای با کیفیت را دوست دارد

مطمئناً، اول از همه به وضوح مربوط می شود. یک پست خوب به هر حال پاسخ خوبی دریافت می کند.

اما باید ایده یک پست را نیز به خاطر بسپارید. فقط زمانی که چیزی برای گفتن دارید به پروفایل خود اضافه کنید. اگر هیچ چیز ارزشمندی برای امروز ندارید، از ارسال پست صرف نظر کنید.

مسئله این است که مردم بیش از 12 استوری اضافه شده توسط یک حساب کاربری را تماشا نمی کنند. 80 درصد افراد از موارد بعدی می گذرند یا می بندند. این یک سیگنال بد برای الگوریتم است، اینستاگرام فکر می کند که آنها درگیر نیستند.

افزودن دو استوری در ساعت سرعت خوبی برای اینفلوئنسرها است. داستان سرایی باید همراه با منطق باشد. قابلیت استفاده و سبک زندگی را با هم ترکیب کنید: توصیه کنید و سرگرمی را فراموش نکنید. به عنوان مثال، یک یا دو ویدیو ممکن است بررسی یک محصول خوب باشد، سپس یک چیز سرگرم کننده.

اگر کسب و کاری را تبلیغ می کنید، باید کمتر به پروفایل خود اضافه کنید. 25 درصد از فعال ترین برندها 16 بار در ماه استوری به اشتراک می گذارند، گاهی اوقات بیشتر. ممکن است هر روز یک بار باشد. برای یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خوب کافی است.

موضوع پروفایل را برای اینستاگرام روشن کنید

الگوریتم اینستاگرام باید موضوع شما را بشناسد تا بتواند تصمیم بگیرد چه کسی ممکن است به شما علاقه مند باشد. سپس عکس ها و فیلم های شما را به آنها نشان می دهد. به همین دلیل موضوع شما باید واضح باشد.

اگر در چندین موضوع پست می کنید، باید مرتبط باشند. این یک گزینه برای تبلیغ یک آژانس املاک و یک سالن زیبایی در یک حساب نیست. زیرا الگوریتم کاربران علاقه مند به هر دوی آنها را پیدا نمی کند.

چگونه یک موضوع را برای اینستاگرام روشن کنیم؟ از هشتگ های خاص استفاده کنید، به یک حساب حرفه ای بروید و دسته را تنظیم کنید.

سخن پایانی

درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما حیاتی است. گاهی اوقات برای به روز ماندن باید مطالبی در مورد آن بخوانید، زیرا قوانین اینستاگرام تغییر می کند.

بیایید اطلاعات را خلاصه کنیم و نکات اصلی را به خاطر بسپاریم:

  • الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتوای متفاوت به هر کاربر کار می کند. پلتفرم محتوایی را انتخاب می کند که بیشتر با آن درگیر هستند.
  • کاربران را تشویق کنید تا با پست‌ها، استوری ها، ریلزهای شما درگیر شوند. سپس آنها بیشتر نشان داده می شوند.
  • روی کیفیت عکس ها و ویدیوهای خود کار کنید، کپشن های خوبی بنویسید و هشتگ اضافه کنید. سپس به احتمال زیاد به کاربرانی که هنوز فالوور شما نشده اند نشان داده می شوید.
  • به شدت به شرایط استفاده و دستورالعمل‌های اینستاگرام که در برگه‌های اکسپلور و ریلزها نشان داده می‌شوند، پایبند باشید.
  • اگر می‌خواهید افراد بیشتری ریلزهای شما را ببینند، ریلزهای سرگرم‌کننده بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا